وزارت خارجه روسیه با انتقاد از تامین مواد مورد نیاز ساخت تسلیحات شیمیایی برای تروریست های سوریه توسط آمریکا و انگلیس را فراتر از فهم و باور عنوان کرد.

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خارجه روسیه با اعتراض به تامین تسلیحات شیمیایی سمی برای مخالفین دولت سوریه از سوی آمریکا و انگلیس، فهم چنین کاری را غیرممکن دانست.

بر اساس این گزارش، «ماریا زاخارووا» در پیام فیسبوکی خود اعلام کرد که تامین مواد شیمیایی پنهانی در پس ماجرای کشته شدن کودکان در سوریه برای تروریست ها فراتر از درک و باور است.

گفتنی است «سازمان ممنوعیت استفاده از تسلیحات شیمیایی» با انتشار گزارشی در ماه ژوئن از به کار رفتن گاز سمی «سارین» در تسلیحات شیمیایی استفاده شده در نبرد «خان شیخون» ادلیب در ماه آوریل سال جاری میلادی خبر داد. اما این سازمان در گزارش خود عنوان نکرده که کدام یک از گروه های درگیری در این جنگ از تسلیحات مذکور استفاده کرده است.

این درحالیست که «فیصل مقداد»، معاون وزیر خارجه سوریه واشنگتن و لندن را به تامین گازهای سمی برای تروریست ها متهم کرده و گفت که مواد به کار رفته در این گازها توسط کارخانه های انگیسی و آمریکایی ساخته می شوند.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.