نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: آقای حجتی باید درباره واردات محصولات تراریخته که بدون ضابطه وارد می‌شود و سلامت مردم را به خطر انداخته است توضیحاتی بدهد.

آقای حجتی! درباره محصولات تراریخته وارداتی بدون ضابطه توضیح دهید

به گزارش قدس آنلاین، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه، ۲۵ مرداد) در جریان بررسی صلاحیت وزاری پیشنهادی و در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: مدیریت بازار یکی از وظایف این وزارتخانه است و تولید و بازار فروش محصولات کشاورزی امروز دچار آشفتگی خاصی است که در ۴ سال گذشته اقدام مناسبی برای ساماندهی آن انجام نگرفته است.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی هیچ برنامه‌ای برای خرید تضمینی سایر محصولات کشاورزی به جز گندم ندارد، به طور مثال سیب‌زمینی در دست کشاورزان اردبیلی در برخی مواقع مانده و حتی کیلویی ۵۰ تومان هم خریدار ندارد.

بدری با اعلام این که ۱۵ هزار تن واردات پنبه در سال داریم، ادامه داد: به دلیل برخی بی‌تدبیری‌ها امروز یکی از کارخانه‌های در اردبیل از یکی از کشورهای آسیای میانه پنبه وارد می‌کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان این که با برخی بی‌تدبیری‌ها برخی از محصولات کشاورزی در دست کشاورزان می‌ماند، افزود: برای صادرات محصولات کشاورزی برنامه‌ای نداریم که آقای حجتی باید در این مورد توضیح دهد.

وی با اعلام این که به دلیل رانت به برخی از افراد اجازه واردات محصولات کشاورزی داده می‌شود گفت: به طور مثال در نزدیک به سال نو تعرفه ۷ قلم محصولات کشاورزی پایین آمد که این جای سوال از آقای وزیر پیشنهادی دارد که چرا اینگونه شد.

بدری ادامه داد: آقای حجتی باید درباره واردات محصولات تراریخته که بدون ضابطه وارد می‌شود و سلامت مردم را به خطر انداخته است توضیحاتی بدهد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مصرف بی‌رویه کود شیمیایی در محصولات کشاورزی خاطر نشان کرد: آقای وزیر جهاد کشاورزی باید در این مورد توضیح بدهد و به طور نمونه می‌توانم بگویم امروز اردبیل به قطب سرطان معده و روده در کشور تشکیل شده که این به دلیل وضعیت نامناسب امنیت غذایی در کشور است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.