ساری- مدیرکل بیمه سلامت مازندران از وجود ۴ هزار بیمار خاص در استان خبر داد و گفت: تعداد بیماران تالاسمی متوقف و بیماران کلیوی و هموفیلی نیز روند افزایشی دارد.

تعداد بیماران کلیوی و هموفیلی در مازندران روند افزایشی دارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر رسول ظفرمند در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در پاسخ به سوال قدس آنلاین اضافه کرد: برای پرداخت مطالبات دانشگاه علوم پزشکی مازندران دچار مشکل هستیم.

وی یادآور شد: تمام مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل تا پایان شهریور سال گذشته پرداخت شد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به اینکه ۶۰ درصد مطالبات تا پایان آذرماه سال گذشته نیز پرداخت گردید، خاطرنشان کرد: علت تاخیر در پرداخت ها ناشی از وابستگی ۹۸ درصدی به اعتبارات دولتی است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه مشکلات موجود ناشی از افزایش تعداد بیمه شدگان با اجرای طرح تحول سلامت و افزایش قیمت دارو و تجهیزات پزشکی می باشد، خواستار حمایت مجلس شورای اسلامی در تخصیص اعتبارات برای پرداخت معوقات شد.

دکتر ظفرمند یادآور شد: علیرغم مشکلات موجود، در پرداخت به پزشکان خانواده مشکل نداشته و عملکرد پزشکان حداکثر تا ۱۰ روز پرداخت می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس با اشاره به اینکه در حال حاضر افراد اندکی هستند که بیمه نمی باشند و این افراد معدود، خودشان رغبت به بیمه شدن ندارند، گفت: درصدد هستیم هم پوشانی های بیمه ای را به حداقل برسانیم و با ملاک قرار دادن کدملی این مشکل را مرتفع خواهیم کرد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه اجرای پرونده الکترونیک سلامت مرحله های پایانی خود را طی می کند، افزود: وزارت بهداشت قول داده است تا پایان نیمه اول سال مشکلات موجود پرونده الکترونیک را برطرف کند تا خدمت بدون دفترچه در مراکز درمانی ارائه شود.

دکتر ظفرمند در رابطه با روند اجرایی طرح پزشک خانواده گفت: بسترسازی خوبی در رابطه با طرح پزشک خانواده صورت نگرفته و مشلات موجود ناشی از این مساله است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اعلام اینکه بسیاری از مراجعات به پزشکان خانواده غیرضروری است، اضافه کرد: برای رفع مشکلات موجود باید ارتباط میان پزشک و بیمار تقویت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.