استراتژیست جنجالی کاخ سفید که برخی اخیراً خواستار اخراج وی شده‌اند، تصریح کرد که آمریکا در رقابت اقتصادی با چین در حال شکست خوردن است و ادامه داد که مسئله کره شمالی از طریق راه حل نظامی رفع نمی شود.

آمریکا در رقابت اقتصادی با چین در حال شکست خوردن است/مسئله کره شمالی راه‌حل نظامی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، «استیو بانون» استراتژیست ارشد کاخ سفید روز چهارشنبه (دیروز) به وقت محلی در مصاحبه با «امریکن پراسپکت» تصریح کرد که آمریکا در رقابت اقتصادی در حال شکست خوردن از چین است.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که بانون نمی‌دانسته که این یک مصاحبه رسمی بوده است.

*مسئله کره شمالی راه‌حل نظامی ندارد

وی در ادامه تصریح کرد که هیچ راه حل نظامی برای تهدید کره شمالی و برنامه‌ اتمی این کشور وجود ندارد و این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً اعلام کرده است که با «آتش و خشم» به برنامه اتمی کره شمالی باید پاسخ داده شود.

وی توضیح داد: «هیچ راه حل نظامی (برای تهدیدات اتمی کره شمالی) وجود ندارد. چنین چیزی را فراموش کنید».

*طرفداران برتری نژادسفیدپوست «دلقک و بازنده» هستند

این استراتژیست کاخ سفید درباره جنبش طرفداران برتری نژاد سفیدپوستان که اخیراً با تظاهرات نژادپرستانه در «شارلوتسویل» ایالت ویرجینیا موجی از خشونت‌ها در آمریکا را رقم زده‌اند، گفت که این جنبش‌ها «بازندگان»، «عنصر حاشیه‌ای» و «مجموعه‌ای از دلقک‌ها» هستند.

بانون در مصاحبه جداگانه‌ای با روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» گفت که از «سیاست هویت نژادی چپ‌ها» حمایت می‌کند و ادامه داد: «چپ‌ها می‌خواهند بگویند که تمامی این رفتارها نژادپرستانه است».

کاخ سفید در خصوص این اظهارات بانون هیچ اظهارنظری نکرده است.

بانون در خصوص تلاش خود برای وادار کردن آمریکا به اتخاذ یک موضع سخت‌تر در قبال تجارت چین گفت: «جنگ اقتصادی با چین برای ما حیاتی است و ما می‌بایست دیوانه‌وار بر روی آن تمرکز کنیم. اگر همچنان در این جنگ شکست بخوریم-۵ سال با آن فاصله داریم و فکر می‌کنم در بیشترین زمان ۱۰ سال با آن فاصله داریم- به نقطه تورمی می‌رسیم که هرگز نمی‌توانیم از آن بهبودی پیدا کنیم».

بانون یکی از مشاوران ارشد ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ بوده است و اخیراً جنجال‌هایی درباره ادامه حضور وی در کاخ سفید به وجود آمده است.  

این مدیر سابق سایت محافظه‌کار «بریت بارت» با انتقادات شدید مشاوران ارشد ترامپ از جمله «جرد کوشنر» داماد رئیس‌جمهور آمریکا مواجه شده است.

استیو بانون که پیشتر مواضع نژادپرستانه‌ای را در پیش گرفته بود، اخیرا بعد از قضایای خشونت‌های شارلوتسویل مورد حملات بیشتری قرار گرفت و ترامپ برای اخراج بانون تحت فشار قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.