زاهدان-نماینده کانون راهنمایان گردشگری کشور گفت: اسفند ماه سال گذشته گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور در سیستان و بلوچستان برگزار شد که یکی از بی نظیرترین سفرهای گردشگری بود.

گردشگری ،هنری خاطره ساز است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، بهنام افتخاریان در نخستین گردهمایی راهنمایان گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اسفند ماه سال گذشته گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور در این استان برگزار شد که یکی از بی نظیرترین سفرهای گردشگری بود.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان از نظر گردشگری ورزشی، مذهبی و تاریخی و غیره حرف های زیادی برای گفتن دارد، بیان کرد: حرکت رو به رشدی در حوزه گردشگری در حال انجام است که جای قدردانی دارد. 

افتخاریان یادآور شد: سیستان و بلوچستان میاز به تصحیح چهره دارد و با این حرکت های بزرگ میتوانید چهره جدیدی از این استان بسازید. نماینده کانون راهنمایان گردشگری کشور افزود: لباس محلی این استان یک برند است و پیشنهاد میشود راهنمایان گردشگری در سیستان و بلوچستان با این لباس کار کنند.

وی با بیان اینکه گردشگری هنر خاطره سازی است و صرفا یک شغل نیست، افزود: نمایش زیبایی های کشور در نقاط مختلف کار مهمی است. افتخاریان گفت: در همه جای دنیا جاذبه های تاریخی وجود دارد و آنچه که ما باید بر روی آن برنامه ریزی کنیم بحث مهمان نوازی است که یک ویژگی منحصر به فرد در میان ایرانی هاست.

نماینده کانون راهنمایان گردشگری کشور افزود: وحدت میان شیعیان و اهل تسنن در سیستان و بلوچستان بسیار زیباست و خود یک ویژگی خاص برای این استان محسوب میشود.

وی ادامه داد: گردشگری هنری خاطره ساز است و راهنمایان گردشگری باید کمبودهای زیرساختی را جمع آوری کنند تا برای حل آنان برنامه ریزی شود. افتخاریان اضافه کرد: با توجه به منحصر به فرد بودن موسیقی در سیستان و بلوچستان، باید به گردشگری موسیقی در این استان توجه ویژه ای شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.