قم- امام جمعه موقت قم گفت: علامه نایینی، نه تنها افتخاری برای نایین، بلکه افتخاری برای استان اصفهان، حوزه‌های علمیه قم، نجف و شیعه و حتی جهان اسلام است.

علامه نایینی افتخاری برای شیعه و جهان اسلام است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، شب گذشته در مراسم گرامی‌داشت مرحوم آیت‌الله میرزا محمدحسین نایینی و روز شهرستان نایین ضمن گرامیداشت قهرمانان آزاده و شهادت شهید محسن حججی و شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: میرزای نایینی عالمی فقیه، وارسته و بزرگمرد تقوا و فضیلت بود که عمر خود را در راه رسیدن به تقوای الهی صرف نمود.

وی برگزاری مراسم گرامیداشت علامه نایینی را ادای یک تکلیف دینی و الهی دانست و افزود: در حدیثی از پیامبراکرم(ص) داریم که عالمان را گرامی بدارید که آنان وارث پیامبرانند، پس هر کس آن‌ها را گرامی بدارد و اکرام کند، همانا خدا و رسولش را گرامی داشته است پس باید بدانیم که بزرگداشت این عالم بزرگوار نه تنها تکریم از مرجعیت علامه نایینی است، بلکه تکریم پیامبر اسلام(ص) و راه و روش ائمه معصومین و ذات پاک پروردگار عالم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جلسات، حمایت از مسیر اسلام و انقلاب و اعلام آمادگی برای حرکت در مسیر شهدا و رهبری است.

وی به شهادت مظلومانه شهید محسن حججی اشاره کرد و گفت: باید بدانیم که پیام شهدا وحدت و حرکت در مسیر انقلاب و اسلام است و رمز پیروزی ما در کنار هم بودن است و اکنون نیز وقتی عزیزی شهید می‌شود، در کشور همه جناح‌ها و گروه‌های سیاسی یک پیام را به دنیا مخابره می‌کنند و آن پیام ایستادگی، مقاومت و وحدت است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه اشاراتی به زندگی این عالم فرزانه داشت و بیان کرد: علامه نایینی از شاگردان خاص میرزای شیرازی، صاحب فتوای تنباکو بود و در ادامه از مریدان و همراهان آخوند خراسانی شد.

وی اضافه کرد: شخصیت عالم وارسته نایینی در سه بعد علمی و شاگردپروری ایشان، بعد اخلاقی و معنوی و بعد سیاسی و اجتماعی قابل بررسی است که در بعد اخلاقی، شب زنده‌داری‌های ایشان، نمازهای شب ایشان و دستورالعمل‌های ایشان در بعد اخلاقی و معنوی واقعا منحصر به فرد است.

حسینی بوشهری افزود: در بعد سیاسی، علامه نایینی از اولین نظریه‌پردازان حکومت اسلامی و ولایت فقیه در بین علمای شیعه است که نظریه ولایت مطلقه فقیه برای اولین بار در کتب ایشان مطرح شده است و امام خمینی(ره) نیز به آن اشاراتی دارند.

امام جمعه موقت قم با اشاره به اینکه در بعد علمی، علامه نایینی، نه تنها افتخاری برای نایین، بلکه برای استان اصفهان، حوزه های علمیه قم، نجف و شیعه و حتی جهان اسلام است افزود: این عالم وارسته شاگردان بسیار بزرگی را تحویل جهان اسلام داده است که از آن‌ها می‌توان به محمد تقی آملی، سید ابوالقاسم خوئی، آقا سیدجمال‌الدین گلپایگانی، سید محمد هادی میلانی، سیدمحسن طباطبایی، سیدمحمد حجت کوه‌کمری،  شیخ محمد علی کاظمینی خراسانی، امام خمینی(ره) و دیگر بزرگان اشاره نمود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.