ایلام-امام جمعه ایلام گفت: شهادت مظلومانه محسن حججی فضای کشور را کربلایی و عاشورایی کرد.

شهادت مظلومانه محسن حججی فضای کشور را کربلایی کرد

به گزارش قدس آنلاین،  حجت الاسلام محمد نقی لطفی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: شهید محسن حججی رادمردی که جهان  بشریت را در بهت و حیرت فرو برد تاریخ بشریت را تحت تاثیر خود قرار داد، این جوان رشید و قهرمان قبل از اسارت و شهادت تمام جزئیات شهادت خود را تصور می‌کند و می‌گوید دست‌هایم بسته است رو به دوربین ایستاده‌ام، حرامزاده‌ای خنجر به دست است و دوست دارد که من بترسم وحالا که در این خیمه‌گاهم هیچ ترسی در من نیست.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: این شهید والا مقام تعریف جدیدی از حیات طیبه و عبادت و بندگی دارد، همسر گرامی‌اش این شیرزن جوان نجف‌آبادی وقتی که تن بی‌سر همسرش را دید زینب‌وار ندای (ما رایت الا جمیلا) فریاد کرد.

وی ادامه داد: این پهلوان عرصه جهاد در شهادت یکی از مصادیق بارز رویش‌های انقلاب از تبار امام خمینی و از یاوران رهبر فرزانه انقلاب و از تربیت یافتگان مکتب سرخ حسینی است، شهید محسن حججی از نسل چهارم انقلاب خونین خمینی کبیر است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: شهادت غریبانه و مظلومانه حسین‌وار محسن حججی، بار دیگر فضای کشور را کربلایی و عاشورایی کرد، پیکر بی سر او یک حماسه تاریخی که حاکی از ایثار، شهادت، جوانمردی شجاعت بود برای ملت بزرگ ایران رقم زد.

وی افزود: شهید عزیز قهرمان میهن محسن حججی عزت به تاراج رفته ایران توسط برخی نمایندگان، سلفی حقارت را به عزت و غرور تبدیل کرد.

مقاومت جوانان حزب‌الله لبنان نمایشگاهی از شجاعت، ایثار، فداکاری برای همه  ملت‌های آزاده دنیاست

وی دامه داد: مقاومت جوانان حزب‌الله لبنان نمایشگاهی از شجاعت، ایثار، فداکاری برای همه  ملت‌های آزاده دنیاست، رهبر فرزانه انقلاب فرمودند که تنها راه پیروزی ایستادگی است و این سنت اللهی است، استحکام و استمرار نظام مقدس اسلامی مرهون فداکاری،پایداری،استقامت ملت ایران است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: در جنگ ۳۳ روزه مقاومت لبنان خیمه پوشالی صهیونیست‌ها در هم شکند و شکست‌ناپذیری رژیم کودک‌کش رژیم صهیونیستی را به سخت‌ترین و خفت بارترین شکست مبدل کند.

وی ادامه داد: شاید تجربه تلخ شکست همه کشورهای عربی در برابر ارتش رژیم صهیونیستی  همه تحلیل‌گران اعم از عربی و غربی به این نتیجه رسانیده بود وقتی که تمام کشورهای عربی در مقابل رژیم صهیونیست شکست خوردند یقینا چند صد جوان لبنانی نمی‌توانند در مقابل ارتش چهارم دنیا ایستادگی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: زانو زدن چهارمین ارتش دنیا در برابر نیروهای رزمنده حزب‌الله لبنان بزرگترین پیروزی برای انقلاب اسلامی و رهبری عزیز بود.

خطیب جمعه ایلام گفت:  علل پیروزی و شکست ملی شدن صنعت نفت در این برهه زمانی برای مسئولان و ملت شریف ایران و نسل امروز می‌تواند درس عبرتی باشد، اما اولین عامل در شکست نهضت، نفوذ عناصر ملی گرا، مخالف مذهب در پیرامون دکتر مصدق و ایجاد اختلاف عمیق بین رهبر دینی آیت‌الله کاشانی و دکتر مصدق بود.

وی گفت: شکست ملی شدن صنعت نفت نتیجه خیانت روشنفکران غرب گرا و نفوذ آنان در میان انقلابیون بود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: در میان اطرافیان دکتر مصدق افرادی بودند که با روحانیت میانه خوشی نداشتند و نزد مصدق از روحانیت بدگویی‌ها می‌کردند که در نتیجه دکتر مصدق نامه تندی به آیت‌الله کاشانی نوشت و از ایشان خواست که از هرگونه دخالت در امور سیاسی کشور خودداری کند.

لطفی تصریح کرد: البته واقعیت این بود که مصدق پس از به قدرت رسیدن جدایی دین از سیاست را پیشه ساخت، روشنکفران غربگرا مثل نهضت آزادی جبهه ملی پس از پیروزی انقلاب تمام قد در برابر امام قیام کردند اما با محبوبیت امام در بین مردم شکست خوردند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.