مشهد-امام جمعه مشهد گفت: گزینه ما در مقابل آمریکایی ها شهدای مدافع حرم هستند که شهید «محسن حججی» یکی از نمونه های آن است.

حرمت و هویت مشهد باید حفظ شود/ گزینه ما در مقابل آمریکا،مدافعان حرم مانند شهید «حججی» هستند

به گزارش قدس آنلاین،  آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد اظهار کرد: روز ۲۵ ذیقعده مصادف با هجرت امام هشتم (ع) از مدینه به طوس است که ایشان هنگام ترک مدینه به خانواده خود گفتند بر من گریه کنید و این نشان می دهد روش همه ائمه اطهار (ع) در جهاد،  اول قربانی کردن خانواده خودشان است.

وی افزود: نکته حائز اهیمت این است که در بین ائمه بعد از وجود مقدس امام حسین (ع) که توصیه به زیارت ایشان شده، تنها امامی که بیشترین تاکید بر زیارتشان وجود دارد حضرت رضا(ع) است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: دلیل این تاکید این است که پیغمبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) پیش بینی می کردند روزی حرم پیامبر(ص) در تصرف ناپاک ترین عناصر  روی زمین قرار خواهد گرفت و تنها جایی که در حیطه شیعیان قرار دارد و می تواند قبله مسلمین باشد، سرزمین طوس است.

علم الهدی خاطرنشان کرد: این سرزمین نماد حکومت اسلامی و ولایی را به عنوان بالاترین دکترین سیاسی به دنیا نشان می دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مسلمانان از همه دنیا به این نقطه توجه دارند  زیرا در روی  زمین تنها مکانی که کانون توجه دلدادگان اهل بیت (ع) است ایران و مشهد است.

وی تصریح کرد: مسئولان نظام باید بدانند شما خانه امام رضا(ع) را نگه می دارید و باید این خانه را  باید جوری نگه داری کنید که در شان این امام  رئوف باشد.

کانون قدرت اسلام ایران است 

امام جمعه مشهد گفت: کانون قدرت اسلام در منطقه ایران است و چند روز قبل رئیس دولت صهیونیستی اعلام کرد هرجا داعش رفت، ایران آمد یعنی داعش که دست نشانده آنها است به اسم اسلام جنایت کرد و رفته و ایران مستقر شد تا ریشه کفر را بکند.

علم الهدی اظهارکرد: باید توجه داشته باشیم نیروهایی که به  جبهه مقاومت ارسال می شوند در حقیقت نیروی های امام رضا (ع) هستند که برای توسعه دین به آن مناطق اعزام می شوند.

وی گفت: در مناجات نامه شهید حججی با امام رضا (ع)  این شهید به گونه ای  با امام هشتم (ع) صحبت می کند که گویی امام رضا (ع) ایشان را می خواهند به جبهه مقابله با کفر اعزام  کنند و به همین دلیل این شهید  به قدری می درخشد که به عنوان تابلویی در مبارزه با کفر جهانی مطرح می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شهادت مدافعان حرم برکات زیادی برای اسلام داشته و دارد اما شهادت شهید حججی دو امتیاز دارد. امتیاز اول این است  شهید حججی متولد سال ۷۰ است و نه امام خمینی(ره) و نه هشت سال دفاع مقدس را دیده و حالا  با این رشادت به استقبال شهادت می رود که باید گفت با وجود چنین جوانانی در کشور   آمریکا می تواند با این مملکت در بیافتد؟

وی تاکید کرد: مسئولان آمریکایی مدام می گویند گزینه نظامی  مقابل ایران را روی میز دارند  و ما  نیز می گوییم گزینه «حججی» روی میز ما است و این شهید تنها  یک نمونه از جوانان کشور  است.

شهادت شهید «حججی» ایران را متحدتر کرد

 وی تصریح کرد: استکبار جهانی در این سال های تلاش کرد تا جوانان ما را به بد حجابی و منکرات آلوده کنید که آخرش به هیچ جایی نمی رسید زیرا نسل ما شهید حججی ها هستند.

علم الهدی خاطرنشان کرد: برکت دوم شهادت حججی این بود که رسانه آمریکایی «المانیتور» اعلام کرده ایران بعد از شهادت حججی متحدتر شده است و کسانی که به حضور ایران در خارج از مرزها انتقاد داشتند به این نتیجه رسیدند که باید در مقابل داعش ایستادگی کنند.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مشهد و خراسان پایگاه اسلام در دنیا است و باید حرمت و هویت این شهر حفظ شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.