گرگان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: حجم آب زیرزمینی سفره عمیق استان در تیر ماه ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته و دراز مدت با کاهش ۲۸ درصدی و به میزان ۷۴ میلیون متر مکعبی رو به رو است.

۷۴ میلیون متر مکعب از حجم آب سفره‌های عمیق گلستان کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، مهندس نظری در جلسه کارگروه انسجام بخشی آب و آبفای گلستان، اظهار کرد: حجم آب زیرزمینی در سفره کم عمق نیز در تیر ماه سال ۹۶ نسبت به ماه تیر سال گذشته معادل ۵۰ میلیون متر مکعب و نسبت به تیر ماه دوره دراز مدت، ۱۴۶ میلیون متر مکعب کاهش یافت.

وی تصریح کرد: پتانسیل آب قابل برنامه ریزی استان در حال حاضر هزار و ۶۷۵ میلیون متر مکعب است که پاسخگوی نیازهای فعلی آب استان نیست و تنها پاسخگوی ۸۰ درصد نیازهای آب استان در افق سال ۱۴۲۰ خواهد بود.

نظری در ادامه حفاظت و بهبود بهره برداری از منابع آب، مهندسی رودخانه، سدسازی، احداث شبکه های آبیاری و زهکشی و طرح های آبرسانی را از جمله اقدامات و برنامه های اجرایی شرکت عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان تعداد کل چاه‌های استان را حدود ۳۵ هزار حلقه عنوان کرد و افزود: بیش از ۱۸ هزار حلقه از این چاه ها مجاز و مابقی غیر مجاز است و درصد تخلیه چاه‌های مجاز به دلیل عمق بیشتر به مراتب از چاه‌های غیر مجاز بیشتر است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.