انزلی- مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه ایجاد شهرک صنعتی جدید در منطقه آزاد انزلی در دستور کار است، گفت: کمبود عرصه از مهم‌ترین مشکلات منطقه آزاد انزلی است.

بندر کاسپین تحولی مهم در اشتغال/ دروازه صادرات برای کشور مهیا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مختار گرشاسبی صبح شنبه در نشست بازار و سرمایه گذاری در سالن سرمایه گذاری اقتصاد و دارایی استان گیلان با اشاره به اینکه تولید و صادرات از اهداف مهم منطقه آزاد انزلی است اظهار داشت: بندر کاسپین تحولی مهم در تولید و صادرات ایجاد می‌کند.

مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه واردات کالای مسافر، خودرو و کالای تجاری از فعالیت‌های منطقه آزاد انزلی است افزود: مقوله صادرات در اقدامات و فعالیت‌های حوزه اجرایی منطقه آزاد انزلی به‌طور ویژه پیگیری می‌شود.

گرشاسبی صادرات از مسیر منطقه آزاد به خارج کشور را مهم‌ترین مقوله صادرات در منطقه آزاد انزلی عنوان کرد و گفت: تراز تجاری منطقه، بررسی تنگناها و موانع و تحقق چشم انداز توسعه تجارت از برنامه‌ها و اهداف بزرگ منطقه آزاد انزلی است. 

وی با تاکید بر اینکه با بهره برداری از بندر کاسپین دروازه صادرات برای کشور مهیا می‌شود بیان کرد: با راه‌اندازی بندر کاسپین اقدامات ترانزیتی برای شرکت‌ها از ۶ روز به ۳ روز کاهش یافته و یک ظرفیت چشمگیر در منطقه به‌وجود می‌آید.

مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد انزلی ایجاد شرکت‌های صنعتی به‌منظور کاهش هزینه‌های تولید را از دیگر برنامه‌های منطقه آزاد انزلی عنوان کرد و افزود: تهیه و تدوین کتابچه سرمایه‌گذاری با معرفی اولویت‌ها، ظرفیت‌ها و بسترهای سرمایه‌گذاری از اقدامات مهم منطقه آزاد در راستای جذب سرمایه‌گذار است.

گرشاسبی با تاکید بر اینکه حوزه صادرات در منطقه آزاد انزلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است خاطرنشان کرد: در حال حاضر مدیریت اجرایی در منطقه آزاد انزلی با سازمان بنادر کشور است و تمامی تعرفه‌های صادرات و واردات از سوی این سازمان تبیین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی بندر کاسپین تحولی عظیم در صادرات و واردات منطقه ایجاد می‌شود بیان کرد: کمبود عرصه از مهم‌ترین مشکلات منطقه آزاد انزلی محسوب می‌شود و احداث شهرک‌ صنعتی جدید به‌منظور افزایش تولید اشتغال در دستور کار این سازمان است.

مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه با احداث بندر کاسپین ظرفیت صادرات منطقه آزاد انزلی به ۳۳ میلیون تن افزایش می‌یابد تاکید کرد: اکثریت صادرات منطقه آزاد محصولات کشاورزی و تره بار است و نبود سردخانه‌های بزرگ از عمده مشکلات این حوزه است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.