مشهد- مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد با اشاره به اجرای طرح مدیریت و کنترل تخلفات اضافه بار و پارک حاشیه ای خودروهای سنگین که در سطح شهر مشهد و حومه اجرا می شود، از اعمال قانون ۲۱ هزار مورد ناوگان متخلف طی ۴ ماه نخست سال جاری تاکنون خبر داد.

۲۱ هزار خودرو باری متخلف در مشهد اعمال قانون شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد، حسین مختاری ضمن اعلام این خبر گفت: سالانه هزینه بسیار زیادی صرف مرمت، تعمیر و نگهداری زیرساخت‌های شهری نظیر روسازی معابر و پل ها می گردد که یکی از مهم ترین علت های آن اضافه بار انواع وسایل نقلیه باری نسبت به بار مجاز است.

وی ضمن اشاره به خسارت میلیاردی ناشی از اضافه بار خودروهای سنگین و نیمه سنگین به زیرساخت های شهری و همچنین صدمات مالی و جانی ناشی از عدم عملکرد به موقع سیستم ایمنی خودروهای سنگین به جهت بار اضافه و تصادفات ناشی از آن گفت: سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد اقدام به تهیه طرحی با عنوان مدیریت و کنترل تخلفات اضافه بار نموده است که پس از تصویب در شورای اسلامی شهر مشهد از خردادماه سال گذشته ضمن اطلاع رسانی به شاغلین این حوزه عملیاتی شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد تصریح کرد: خودروهای سنگین و نیمه سنگین حمل و نقل بار ظرفیت مجازی برای بارگیری دارند که در کارت خودروی آن ها قید شده و این سازمان در تعیین ظرفیت مجاز نقشی ندارد و اگر بیش تر از این ظرفیت اقدام به بارگیری کنند متوقف و اعمال قانون خواهند شد.

حسین مختاری هدف اصلی از اجرای طرح مدیریت تخلفات اضافه بار را فرهنگ سازی دانست و در این رابطه عنوان کرد:  در مرحله اول اجرای طرح که خودرو متوقف و توزین می شود که در صورت داشتن بار اضافی ضمن ثبت مشخصات خودرو تذکرات لازم داده می شود و در صورت تکرار در مرحله بعد با همکاری پلیس محترم راهور برخورد قانونی انجام می پذیرد.

وی ضمن تأکید بر نظارت و کنترل مطلوب بر نحوه عملکرد و فعالیت ناوگان حمل و نقل بار درون‌ شهری و حومه به منظور سهولت دسترسی شهروندان به سیستم حمل و نقل بار و جابجایی ایمن کالا تصریح کرد: تعداد تیم های فعال در این طرح ۲ اکیپ می باشند .

مختاری در ادامه افزود: تاکنون ۵۵ هزار و ۲۰۰ مورد از ناوگان حمل و نقل بار درون شهری توسط اکیپ های بازرسی سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد کنترل و از این تعداد ۹ درصد و به عبارتی ۵ هزار و ۹ مورد از ناوگان کنترل شده دارای اضافه تناژ بودند.

مدیر عامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد افزود: ترافیک سنگین و کاهش ظرفیت معابر، کاهش ایمنی و بروز تصادفات و آلودگی صوتی و هوا، برخی از مشکلات ناشی از ورود وسایل نقلیه سنگین به داخل شهر است که علاوه بر این مسئله تردد خودروهای سنگین در شهر نیز آسیب های جدی به ابنیه و مبلمان شهری وارد می کند در این راستا و به منظور سامان دهی تردد و توقف خودروها و ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد اقدام به احداث و توسعه مکان های خاص این نوع خودروها کرده است که توقفگاه های عمومی ناوگان باری نمایشگاه و میثاق نیز از جمله این مکان ها می باشد، بهره برداری از توقفگاه معراج واقع در توس ۳۹ به متراژ ۸ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و پانصد میلیون ریال احداث و یک توقفگاه دیگر تا پایان سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: طی چهار ماه نخست سال یکهزار و ۹۰۵ خودروی سنگین که در محدوده های شهرداری مناطق ۱۱، ۱۰، ۹ و ۱۲ اقدام به پارک حاشیه ای کرده بودند، جریمه و اعمال قانون شدند.

حسین مختاری تأکید کرد: با توجه به الزام قانونی اخذ مجوز تمامی خودروهای باری درون شهری در همه رسته های فعالیت خود از سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد تعداد ۱۴ هزار و ۶۵۰ مورد از ناوگان فاقد مجوز اعمال قانون شده و ۳ هزار و ۷ مورد اخذ مدرک انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.