بجنورد- مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: با توجه به قول های داده شده یک فروند بالگرد از بالگردهای خریداری شده توسط جمعیت هلال احمر کشور به این استان اختصاص خواهد یافت که امیدواریم این بالگرد در سال جاری در استان مستقر شود.

یک فروند بالگرد به خراسان شمالی اختصاص خواهد یافت

به گزارش قدس آنلاین، حسن شکوری نسبت پیش از ظهر شنبه در نشست خبری خود اظهار کرد: در حال حاضر یک فروند بالگرد به طور مشترک با استان سمنان، ۱۵ روز در ماه در این استان و ۱۵روز در سمنان حضور دارد.

وی افزود: با توجه یه اینکه خراسان شمالی جزو ١۰ حادثه خیز کشور محسوب می شود باید آمادگی های لازم برای هر نوع حادثه احتمالی را داشت.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان به منظور آگاه سازی شهروندان و آمادگی در مقابل بحران دوره ها و کلاس های آموزشی را در قالب طرح های مختلف اجرا می کند.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از ۱۴۰ دوره آموزشی و تخصصی برگزار کرده ایم، ادامه داد:در این دوره ها بیش از پنج هزار نفر به صورت مستقیم آموزش دیدند.

وی اضافه کرد: طی سال ٩٢، ۶۰۰ امدادگر در هلال احمر استان فعالیت داشتند که امروز این تعداد به هزار و ١٧۵ نفر ارتقاء یافته است  که هنوز تا نقطه هدف گذاری شده فاصله دارد.

شکوری نسب همچنین در حوزه درمان و فعال سازی تیم های درمان اضطراری، نیز گفت: تعداد درمانگاه های این مجموعه هم اکنون از یک مرکز به سه مورد افزایش یافته و تا پایان سال جاری نیز درمانگاه شهرستان گرمه راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در درمانگاه ها و مرکز تخصصی و فوق تخصصی امام رضا(ع) ۱۴ نوع خدمت ارائه می شود، گفت: سالانه ۱۸۰ هزار نفر از خدمات این مراکز در استان بهره مند شده اند .

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با اشاره به افزایش یک هزار و ۲۸۶ درصدی فروش دارو در داروخانه هلال احمراستان، افزود: با توجه به این میزان فروش و نگاه مثبت شهروندان، انبار دارو در مرکز استان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه هنوز راه اندازی آزمایشگاه تشخیص طبی در استان با وجود تجهیزات لازم آن در انبار به جایی نرسیده است، یادآورشد: دستگاه های لازم برای اکوی قلب ، تست ورزش و سونوگرافی در مرکز استان به دلیل کمبود نیروی متخصص بلا استفاده مانده است.

میدان خرمشهر به قطب ارائه خدمات درمانی تبدیل خواهد شد

شکوری افزود:  طی نظر سنجی ها بیش از۸۰ درصد مردم از خدمات مراکز درمانی این مجموعه رضایت داشتند و ما نیز تلاش می کنیم منطقه میدان خرمشهر در مرکز استان به قطب ارائه خدمات درمانی تبدیل شود.

۶۰ درصد پست های سازمانی خالی است

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد پست های سازمانی این جمعیت در استان خالی است افزود: کمبود تجهیزات و نیمه تمام بودن پروژه های این جمعیت از دیگر مشکلات و کمبودها است.

پروژه های هلال احمر نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار

شکوری نسب همچنین به پروژه های این جمعیت اشاره کرد و گفت: تکمیل و بهره برداری از پروژه های عمرانی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی بیش از ٣۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: امسال احداث دو انبار هزار متری با پیشرفت فیزیکی بیش از ٧۰ درصد در تخته ارکان بجنورد آغاز شده که امیدواریم هر چه زود تر به بهره برداری برسد.

شکوری نسب با اشاره به سفر شورای معاونین جمعیت هلال احمربه استان در هفته دولت، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در این سفر امکانات مورد نیاز جمعیت هلال احمر استان را از ستاد مرکزی تامین کنیم.

شکوری نسب گفت:همچنین پایگاه پشتیبان عملیات با ١۵ هکتار در این محل در نظر گرفته شده که امداد هوایی، مرکز آموزشی تخصصی، واحد نگهداری سگ های زنده یاب و ... در این محل مستقر شدند.

راه اندازی ۳۲ خانه هلال

وی با اشاره به فعالیت خانه های هلال در سطح همه شهرستان ها، گفت: راه اندازی ۳۲ خانه هلال در مناطق مختلف استان دستور کار قرار دارد.

شکوری نسب به زلزله اردیبهشت ماه امسال اشاره کرد و گفت: این زلزله یک مانور بزرگ برای تمام اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بود و برخی نواقص در مدیریت بحران در استان شناخته شد.

وی خاطرنشان کرد: بروز مشکل در برقراری ارتباطات از چالش های امداد رسانی در این حادثه بود.

وی با بیان اینکه اعضای شورای مدیریت بحران استان خط ویژه برای برقراری ارتباط با یکدیگر ندارند اظهار کرد: یکی از نیازهای اساسی در مدیریت بحران در دقایق ابتدایی، وجود بستر برای برقراری ارتباط است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: در این زمینه نیاز است تا خط ویژه بحران در استان راه اندازی شود.

وی اظهار کرد: اکنون بیش از ۷۰ درصد از مناطق مختلف استان زیر پوشش شبکه رادیویی بی سیم قرار دارد و نیاز است تا این شبکه تقویت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.