ایلام- مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام گفت: ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان بسیار ضروری بوده که در این زمینه مساعدت و همت همه مسئولان و دستگاه را می‌طلبد.

ساخت باغ موزه دفاع مقدس در ایلام ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ «محمدرضا شرف‌بیانی» در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان ایلام اظهار کرد: دستورالعمل برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس از سوی ستاد کل نیروهای مسلح کشور ابلاغ‌شده است که تا دو جلسه با موضوع دفاع مقدس با حضور دستگاه‌های عضو برگزارشده است .

وی بابیان اینکه برنامه‌های خوبی در حوزه دفاع مقدس تدوین و برنامه‌ریزی‌شده است، افزود: ستاد هفته دفاع مقدس در شهرستان‌های ده‌گانه استان فعال‌شده و کمیته‌های هشت‌گانه ازجمله ایثارگران، روستایی، پیشکسوتان، فرهنگی و هنری، بانوان، دانشگاهیان، دانش‌آموزی و کودک و نوجوان تشکیل‌شده است .

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام خاطرنشان کرد: ادارات و نهادهای پشتیبان برای برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس مشخص‌شده است و تلاش می‌شود که از مشارکت و توانمندی‌های ادارات و نهادهای مختلف استان در برگزاری باشکوه این برنامه‌ها استفاده گردد .

شرف‌بیانی با بیان اینکه مشارکت کلیه نهادها وادارات در برنامه‌های هفته دفاع مقدس لازم است و از پتانسیل‌های ادارات استفاده شود، گفت: پشتیبانی و حمایت لازم از برنامه‌های هفته دفاع مقدس به لحاظ اعتباری حتماً باید صورت گیرد، در سال گذشته اعتبارات بسیار خوبی برای یادمان‌های دفاع مقدس و یادمان‌های شهدا در نظر گرفته‌شده بود که متأسفانه تحقق پیدا نکرد و امید است که در سال جاری با نگاه ویژه استاندار محترم و مسئولان استان تحقق پیدا کند .

وی با اشاره به اینکه توسعه و ترویج موضوعات دفاع مقدس با مشارکت و حضور ادارات و نهادهای مختلف تحقق پیدا می‌کند، تصریح کرد: باید موضوع دفاع مقدس در شهرستان‌ها متولی پیدا کند و بر همین اساس، کارگروه دفاع مقدس در سطح شهرستان‌های مختلف استان ایجاد می‌شود و تا از ظرفیت و توانمندی‌های شهرستان‌ها در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس استفاده شود .

  مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام گفت: بر اساس سند راهبردی بنیاد حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس آنچه در حوزه دفاع مقدس کار و تدوین می‌گردد باید ازلحاظ محتوا و موضوع به تائید این بنیاد برسد .

وی تصریح کرد: استان ایلام. ازلحاظ ظرفیت، سابقه تاریخی و بحث ایثارگری یکی از استان‌هایی که نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشته اما به لحاظ یادمان‌های دفاع مقدس و یادمان‌های شهدای گمنام توجه کمتری درگذشته به این استان شده بود که در چند سال اخیر شاهد حرکت‌های بسیار خوبی در این زمینه هستیم که باید تقویت شود .

  مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، بابیان اینکه در هفته دفاع مقدس ۴ شهید گمنام مهمان استان ایلام خواهند بود، یادآور شد: این شهدای عزیز، در چهارم شهریورماه سال جاری از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان خواهند شد و مراسم تشییع پیک پاک این شهدا در تاریخ ۵ شهریورماه در شهر ایلام برگزار می‌شود .

  شرف‌بیانی با اشاره به اینکه این شهدای عزیز پس از برگزاری مراسم تشییع در طول ایام هفته دفاع مقدس در شهر سرابباغ، تیپ حضرت امیر (ع) و شهر زرین‌آباد تدفین و به خاک سپرده خواهد شد، گفت: این مراسمات با حضور اقشار مختلف مردم در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم و زنده نگاه‌داشتن یاد شهدا در استان برگزار خواهد شد .

  وی خاطرنشان کرد: سه یادمان شرهانی، قلاویزان و شهید کشوری به‌واسطه حضور کاروان‌های راهیان نور آبروی استان هستند و لازم است که در خصوص تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل زیرساخت‌های موردنیاز این یادمان‌ها ازجمله احداث و تکمیل حسینیه‌های این یادمان، اعتبارات لازم در نظر گرفته شود .

در ادامه سردار «سید صادق حسینی» نیر در این جلسه با بیان اینکه ۴۵۰ ویژه‌برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مناطق مختلف استان اجرا می‌شود اظهار کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس صرفاً نباید به سپاه و نیروی انتظامی و نیروهای مسلح در استان ختم شود بلکه  همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در هفته دفاع مقدس باید در این زمینه فعال باشند .

وی افزود: در اولین روز از هفته دفاع مقدس رژه نیروی‌های مسلح حاضر در استان که نماد اقتدار نیروی‌های مسلح است در مرکز استان به‌طور باشکوهی برگزار خواهد شد .

حسینی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که هفته دفاع مقدس به تمام مردم تعمیم داده شود و همه‌گیر باشد و این فرهنگ دفاع مقدس به اقشار مختلف مردم به‌ویژه نسل جوان انتقال داده شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.