یزد- نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از طولانی شدن روند اجرای پروژه‌های عمرانی در کشور گفت: روند احداث ۶۰ درصد از پروژه‌های عمرانی کشور بیش از ۱۵ سال طول می‌کشد.

روند احداث ۶۰ درصد از پروژه‌های عمرانی کشور بیش از ۱۵ سال طول می‌کشد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا تابش گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته در سازمان برنامه‌وبودجه و پیگیری آن در مجلس شورای اسلامی دوره بهره‌برداری حدود ۹۰ درصد از طرح‌های عمرانی افزایش دارد و هزینه‌های اجرای این طرح‌ها نیز افزایش می‌یابد.

وی بابیان اینکه میانگین زمان اتمام پروژه‌ها سه سال است، اظهار داشت: زمان احداث حدود ۶۰ درصد پروژه‌ها بیش از ۱۵ سال طول می‌کشد که بیانگر وجود مشکل و نقص در تعریف و اجرای طرح‌های مختلف عمرانی است.

تابش افزود: نقص در ضوابط و مقررات جذب پیمانکار، عدم تأمین بودجه کافی در زمان مناسب، عدم توجه به معارضین مسیر اجرای پروژه‌ها، انتخاب نکردن مشاور توانمند و تعجیل در افتتاح پروژه‌ها ازجمله این مشکلات است که باید برای رفع آن مسئولان مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی همچنین با تأکید بر این موضوع نباید مسائل جناحی و سلیقه‌های فردی در تصمیم‌گیری‌های شهری دخالت داده شود، عنوان کرد: معیار عمل مدیران باید تخصص گرایی و تعهد به انقلاب و مردم باشد.

تابش تصریح کرد: تمام تلاش‌ها و پیگیری‌ها زمانی که بتواند حس رضایتمندی را در مردم ایجاد کند قطعاً می‌تواند اثرگذار باشد.

وی همچنین به پیگیری‌ها برای جبران کاهش درآمد شهرستان از محل وصول مالیات بر ارزش‌افزوده و پیش‌بینی مواردی در قانون همچون موضوع یک درصد از فروش معادن اشاره کرد.

نماینده مردم اردکان در پایان از تلاش‌های اعضای شورای شهر اردکان در دوره چهارم، نسبت به توسعه شهر قدردانی کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.