دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره به توانمندی زنان دانشگاهی بر ضرورت ارتقای جایگاه آنان در ساختارهای مختلف جامعه تاکید کرد.

تاکید دستیار رئیس جمهور بر توانمندی زنان دانشگاهی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت علوم، نشست مشاوران روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در امور زنان و خانواده با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم و شهیندخت مولاوردی دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در محل وزارت علوم برگزار شد.

دستیار رئیس جمهور در امور شهروندی در این نشست با قدردانی از وزیر علوم به خاطر نگاه روشن و مثبت به حوزه زنان و خانواده گفت: امیدواریم بحث ساختار زنان و خانواده با پیش بینی هایی که در قانون شده و همچنین در قانون برنامه ششم توسعه به نتیجه مطلوب برسد و در راستای تقویت این ساختار بتوانیم در آینده به تاسیس سازمان امور زنان و خانواده در عالی ترین سطح اقدام کنیم.

وی با اشاره به اهمیت توانمندافزایی در امور زنان گفت: در برنامه ششم توسعه توانستیم چارچوبی را درخصوص مسایل زنان ایجاد کنیم و فرصت های بیشتری نسبت به گذشته برای زنان جامعه ایجاد کنیم.

دستیار رئیس جمهور در امور شهروندی افزود: با توجه به قوانین توسعه اجتماعی اقتصادی کشور و ماده ۱۰۱ قانون برنامه چهارم توسعه توانستیم ستاد ملی زن و خانواده را ایجاد کنیم که۸ وزیر عضوآن هستند و رئیس جمهور شخصاً ریاست آن را برعهده دارد و نماینده قوه قضائیه و فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیزدر آن عضویت دارند تا شاخص های این حوزه را تدوین و ابلاغ کنند.

وی با اشاره به پیش بینی کاهش ۲۵ درصدی در حوزه آسیب های اجتماعی در برنامه ششم توسعه گفت: توسعه پایدار تنها با استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های زنان که نیمی از سرمایه انسانی جامعه را تشکیل می دهند صورت خواهد گرفت و ما باید برای ارتقای شاخص های جایگاه زنان در جامعه تلاش بیشتری داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.