نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: وزاری پیشنهادی برنامه‌هایشان در حوزه اسناد بالادستی و برنامه ششم را ارائه دهند.

وزاری پیشنهادی برنامه‌های خود درباره برنامه ششم را ارائه دهند

به گزارش قدس آنلاین،  حجت‌الاسلام  احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه ۲۸ مرداد) پارلمان و در جریان بررسی رای اعتماد به وزاری پیشنهادی دولت دوازدهم در اخطاری با استناد به اصل ۱۳۷ قانون اساسی گفت: بحران‌های مختلفی در مقابل هیئت دولتی که از سوی دولت به مجلس معرفی شده، قرار دارد و باید با یک همدلی و حمایت مجلس از این بحران‌ها عبور کنیم.

وی افزود: هیئت وزیران طبق اصل ۱۳۷ قانون اساسی مسئول وظایف خاص خودش در برابر رئیس جمهور و مجلس است. اما در این برنامه‌هایی که وزرای پیشنهادی در اختیار نمایندگان مجلس قرار داده‌اند، بعضا مشاهده می‌شود، مطالبی را خارج از این برنامه‌ها و یا در چارچوب دیگر مسائل بیان می‌کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس  خطاب به علی لاریجانی که ریاست پارلمان را برعهده داشت، گفت: خواهش می‌کنم شما به عنوان رئیس مجلس آنچه را که در برنامه‌های وزارت و طبق قانون اساسی است، مطرح کنند، به اضافه اینکه وزرای پیشنهادی برنامه‌هایشان در آینده نیز مطرح کنند که مجلس بتواند شفاف عملکرد آنها را بررسی کند.

براساس این گزارش، لاریجانی در پاسخ به اخطار نماینده اصفهان گفت: بنده اخطار شما را وارد می‌دانم و وزرا باید برنامه‌های خودشان را تا جایی که ممکن است از لحاظ کمی و مطابق برنامه و اسناد بالادستی ارائه دهند.

وی افزود: البته یک سری از سوالات هم از سوی نمایندگان مطرح می‌شود که وزرای پیشنهادی مجبور هستند که در نیم ساعت فرصت به آن بپردازند و به آنها پاسخ دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.