​ایلام- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام گفت: زیرساخت ها و امکانات رفاهی یادمان های دفاع مقدس استان از جمله شرهانی، قلاویزان و شهید کشوری به علت کمبود اعتبارات همچنان تکمیل نشده است.

زیرساخت یادمان های دفاع مقدس ایلام تکمیل نشده است

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ محمدرضا شرف بیانی روز شنبه در نشست ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان ایلام با تاکید بر لزوم تکمیل زیرساخت های یادمان های استان ایلام اظهارداشت: یادمان های دفاع مقدس استان به واسطه حضور کاروان های راهیان نور از نقاط مختلف کشور نیازمند زیرساخت هایی چون احداث حسینه است.

وی با بیان اینکه ۹۰ میلیارد ریال اعتبار تجهیز و تکمیل یادمان های دفاع مقدس و شهدای گمنام و زیرساخت های مورد نیاز این اماکن به استان ایلام اختصاص یافت که از این میزان ۵۰ میلیارد ریال آن تحقق یافته است، افزود: اینکه در هفته دولت چهار شهید گمنام در استان ایلام تشییع و به خاک سپرده می شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان این مطلب که پیکر مطهر این شهدای گمنام چهارم شهریورماه وارد استان شده و در تاریخ پنجم شهریور آئین تشییع و خاکسپاری آنها برگزار می شود، تأکید کرد: برنامه های اجرا شده در هفته دفاع مقدس توسط دستگاه های مختلف باید از لحاظ محتوا به تایید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام برسد و برای هر شهرستان نیز کارگروه دفاع مقدس شکل گرفته است.

سرهنگ محمدرضا شرف بیانی به تشکیل هشت کمیته گرامیداشت هفته دفاع مقدس شامل کمیته های نیروهای مسلح، ایثارگران، روستایی، پیشکسوتان، فرهنگی - هنری، بانوان و دانشگاهیان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: برگزاری هرچه مطلوب تر برنامه های این هفته نیازمند همکاری همه دستگاه های اجرایی استان است.

گفتنی است استان ایلام دارای ۲۲ یادمان شهدای گمنام است که از این تعداد ۱۲ یادمان تکمیل، چهار در حال ساخت و شش یادمان نیز در صورت تخصیص اعتبار عملیات احداث یادمان آنها شروع می شود.

یادمان های شرهانی، قلاویزان، نقطه ایثار، قرارگاه حضرت امیر، منطقه عملیاتی میمک از جمله یادمان های دفاع مقدس استان ایلام به شمار می روند که همه ساله پذیرای کاروان های راهیان نور از نقاط مختلف کشور هستند.

استان ایلام در دوران دفاع مقدس خط مقدم جبهه های رزمندگان اسلام علیه دشمن بعثی بود و بیش از سه هزار شهید، ۱۲ هزار جانباز و افزون بر ۳۰۰ آزاده تقدیم آرمان های انقلاب کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.