زاهدان - کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک با تقویت تدریجی گرادیان فشاری حاکم بر منطقه شرق کشور تا پایان هفته در شهرهای شمالی استان تدوام دارد.

غلظت ذرات معلق هوای سیستان ۵ برابر حد مجاز/طوفان تداوم دارد

به گزار ش قدس آنلاین، علی ملاشاهی در گفت و گویی اظهار داشت: روز گذشته سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در منطقه سیستان به حدود ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید که موجب شد غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان به ۶۸۳ میکروگرم بر متر مکعب برسد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حد مجاز ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است این میزان از ذرات معلق در هوای منطقه سیستان نشان دهنده این است که دیروز میزان غلظت ذرات معلق به ۵ برابر حد مجاز رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سرعت طوفان روز گذشته در منطقه سیستان به بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید، افزود: در پی این رخداد علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی در زهک به ۷۰۰ متر و در زابل به ۲ هزار متر کاهش یافت.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: با تقویت تدریجی گرادیان فشاری حاکم بر منطقه شرق کشور و در ادامه وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان تا پایان هفته در شهرهای شمالی استان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و در نقاط مستعد، طوفان تداوم دارد.

وی افزود: طی این مدت در سایر نقاط استان سیستان و بلوچستان غبار محلی و در برخی ساعات باد و گرد و خاک با شدت کمتر انتظار می رود.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت در سواحل جنوبی استان وزش باد خوهیم داشت و دریای عمان خصوصا در نواحی شرقی مواج پیش بینی می شود.

ملاشاهی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۱۶ و دلگان، قصرقند و نیکشهر با حداکثر دمای ۴۵ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بوده اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.