عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با اشاره به عملیات قریب الوقوع نیروهای این کشور ضد داعش در تلعفر آن را سریع دانست.

موفق الربیعی: عملیات تلعفر سریع و کوبنده خواهد بود

به گزارش قدس آنلاین، موفق الربیعی عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق و مشاور امنیت ملی سابق این کشور به عملیات تلعفر پرداخت.

وی افزود: نبرد  در تلعفر سریع و کوبنده خواهد بود زیرا داعشی های تروریست از نظر روحی دچار فروپاشی شده اند و این در نتیجه خسارات و تلفات آنها در ماههای گذشته است.

شایان ذکر است که نیروها و تجهیزات گسترده ای طی روزهای گذشته به اطراف تلعفر اعزام و ارسال شده است و نیروهای عراقی اعم از ارتش و پلیس و حشد شعبی آماده عملیات بازپس گیری این منطقه که در استان نینوا قرار دارد می شوند.

عملیات قریب الوقوع در تلعفر با عنوان تلعفر می آییم است و جدا از عملیات نینوا می آییم که منجر به آزادسازی موصل شد، است.

احمد الاسدی سخنگوی حشد شعبی عراق گفته است: ۲۰ هزار نیروی حشد شعبی در نبرد آزادسازی تلعفر مشارکت خواهند کرد. فرمانده کل نیروهای مسلح ساعت شروع عملیات تلعفر را اعلام می کند. بر اساس اطلاعاتی که ما در اختیار داریم، خارجی ها در میان داعشی هایی که در تلعفر هستند، حضور دارند که ما هویت آنها را نمی دانیم. نبرد آزادسازی تلعفر نیاز به وقت طولانی ندارد بلکه چند هفته زمان می برد. حشد شعبی شامل همه طیف های عراقی است و بر اساس اصول ملی است.

شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء عراق در سخنانی گفته است: تصور نمی کنم که عملیات آزادسازی شهر تلعفر در استان نینوا بیش از یک ماه به طول بینجامد. نیروهای حشد شعبی با قدرت در عملیات آزادسازی تلعفر شرکت می کنند؛ این درحالی است که فشارهای خارجی ازسوی ترکیه، عربستان و آمریکا برای عدم مشارکت حشد شعبی در عملیات آزادسازی تلعفر همچنان ادامه دارد. نقشه آزادسازی شهر تلعفر تهیه شده و همه چیز برای آغاز عملیات آماده است. خیلی ها تلاش کردند حشد شعبی از تلعفر دور بماند تا سرکردگان اصلی داعش که در تلعفر مستقر هستند، راه فراری برای خود بیابند. این فرمانده کل نیروهای مسلح عراق است که ساعت صفر عملیات آزادسازی تلعفر را تعیین می کند.

منبع: النهرین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.