اصفهان- مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینکه امسال اصفهانی ها ۳ درصد در مصرف آب صرفه جویی کرده اند، گفت: در مقایسه مصرف سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ در سه ماهه اول با بیش از ۳درصد کاهش مصرف مشترکان رو به رو بوده ایم.

مصرف آب در اصفهان ۳ درصد کاهش یافته است

سید اکبر بنی طباء در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: بخش اعظم مدیریت مصرف متوجه مردم است که با فرهنگسازی ها و دغدغه رسانه ها تاثیر پذیری پیام های مدیریت مصرف را شاهد بوده ایم.

وی بخشی از این موفقیت را انجام اقدامات درون سازمانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان دانست و تصریح کرد: مدیریت هوشمند شبکه توزیع آب اصفهان در این شرکت انجام شده به طوری که در حال حاضر در بیش از ۳۲۰ نقطه دستگاه های فشار سنج  نصب و فشار شبکه توزیع آب در حال کنترل است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یادآور شد: در سال ۸۹ مصرف سرانه آب در اصفهان ۱۸۶ لیتر در شبانه روز بوده و این رقم در سال گذشته به حدود ۱۵۰ لیتر کاهش یافت اما با توجه به برنامه جامع راهبردی مدیریت مصرف آب شرب خانگی در اصفهان باید این رقم در افق سال ۱۴۰۰ به ۱۱۵ لیتر به ازای هر نفر در روز کاهش یابد.
وی با بیان اینکه هم اکنون یکی از دغدغه های اصلی مسئولین مدیریت مصرف است، گفت: باتوجه به اینکه کاهش بارندگی و وقوع خشکسالی در طی ۸ و ۹ سال گذشته محدودیت شدید منابع آبی را رقم زده است و از سویی طی این سالها بیش از ۵۰۰ هزار انشعاب به مشترکین آبفا افزوده شده است، مدیریت مصرف تنها راه تأمین پایدار آب شرب مردم است پس باید مردم اگر تا به امروز آب را بهتر مصرف نمی کردند از این به بعد در صدد مصرف صحیح آب برآیند تا آب شرب مورد نیاز همیشه در دسترس باشد.

بنی طباء افزود: طبق محاسبات انجام شده در شرکت و بر اساس روند جاری سالانه ۲۵ هزار مشترک به شبکه توزیع آب در این استان اضافه می شود، با توجه به جمعیت ۴ میلیون نفری استان اصفهان، اگر هر مشترک روزی ۳ لیتر صرفه جویی در مصرف آب داشته باشد، می توانیم معادل افزایش انشعابات سالانه شرکت، آب مورد نیاز ۸۰ هزار نفر را تأمین کنیم.

وی تاکید کرد: بر اساس بررسی های انجام شده، طی ۵ سال آینده دسترسی به منابع آبی جدید برای تأمین آب شرب حوضه آبریز زاینده رود که ۵۶ شهر از جمله شهرستان اصفهان است را نداریم و این در حالی است که طی ۸ سال گذشته ۵۶۰۰ لیتر در ثانیه منابع آبی در دسترس مان را توسط چاههای متفرقه و فلمن از دست داده ایم.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینکه امسال اصفهانی ها ۳ درصد در مصرف آب صرفه جویی کرده اند، گفت: در مقایسه مصرف سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ در سه ماهه اول بیش از ۳درصد کاهش مصرف مشترکان رو به رو بوده ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.