مشهد- امام جمعه موقت تهران گفت: ائمه اطهار(ع) به منزله حبل الله هستند که یک طرف آن به عرش الهی و سمت دیگر آن به زمین فرشی ارتباط دارد تا بندگان به واسطه توسل به آن به عروج الهی برسند.

تمسک به اهل بیت(ع) انسان را به عروج الهی می رساند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، آیت الله کاظم صدیقی شامگاه شنبه در ویژه برنامه شهادت امام جواد(ع) که با حضور عموم زائران در صحن جامع رضوی حرم مطهر برگزار شد، با استناد به آیات شریفه قرآن کریم که خداوند مالک دنیا و آخرت است، بیان کرد: هدایت مهم ترین مسئله عالم است، خداوند عالم را برای آدم و آدم را برای خود خلق کرده و ملائکه تحت اشراف نمایندگان الهی کار هدایت را انجام می دهند.

وی در تشریح مراحل خلیفه الهی اظهار کرد: برخی از پیامبران علاوه بر نبوت، مقام رسالت را دارا هستند و بالاترین درجه برای پیامبران اولی اعظم است که رسالت جهانی داشتند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: هر نبی رسول نیست و هر رسولی نیز امام نیست، زیرا مقام امامت مقام نورانیت است و بالاتر از این مقام را خداوند خلق نکرده است.

وی با استناد به آیات شریفه سوره بقره که خداوند متعال به حضرت ابراهیم(ع) مقام امامت را عطا کرده است، افزود: مقام امامت بالاتر از نبوت است و خداوند متعال به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مقام امامت داده است.

به گفته آیت الله صدیقی خداوند متعال همواره چراغ هدایت را برای نجات بندگان در جمع خلایق روشن نگه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بین ما و ذات مقدس الهی ۷۰ هزار حجاب است ولی بین خداوند و اهل بیت(ع) حجابی نیست و این بزرگواران بر ظاهر و باطن عالم احاطه دارند.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: ائمه اطهار(ع) به منزله حبل الله هستند که یک طرف آن به عرش الهی و سمت دیگر آن به زمین فرشی ارتباط دارد تا بندگان به واسطه توسل به آن به عروج الهی برسند.

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: می توان با تمسک به ولایت اهل بیت(ع) در مسیر نور قرار گرفت و هر کس به اندازه ظرفیت وجودی خویش با این بزرگواران همراه می شود.

آیت الله صدیقی تصریح کرد: به اندازه ای که ما به اهل بیت(ع) نزدیک تر شویم، به همان اندازه به عروج الهی نزدیک تر خواهیم شد.

وی گفت: هدایت حضرت جواد(ع)، ممتاز و ویژه است و ایشان واسطه جود و بخشش خداوند به بندگان هستند، از این رو هیچ گرفتاری از پیشگاه این امام همام دست خالی بر نمی گردد.

این خطیب خطاب به زائران حرم مطهر رضوی توصیه کرد که در روزهای پایانی ماه ذی القعده حداکثر بهره معنوی را از این ماه ببرند و خود را در مسیر رحمت الهی قرار دهند.

آیت الله صدیقی در بخش دیگری گفت: در دوران دفاع مقدس شهدای بسیاری در سنین نوجوانی و جوانی وجود داشتند، اما شهید محسن حججی به خاطر ایمان و اعمالش با شهادت خود موج و نوری در دنیا ایجاد کرد.

امام جمعه موقت تهران، ولایت مداری، رسیدگی به محرومان، فعالیت های جهادی و کسب رضایت پدر و مادر را از ویژگی های برجسته شهید حججی ذکر کرد که او را به چنین درجه رفیعی رساند.

در ادامه این مراسم مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به مرثیه سرایی و ذکر مصیبت پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.