قاسم قربانی‌خواه گفت: پیشتر، ۴۰ تا ۵۰ هزار راننده تحت پوشش اتحادیه بودند که به دلیل حضور تپسی و اسنپ اکنون تعداد راننده‌های آژانس‌ها به ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر تقلیل یافته است

اسنپ و تپسی ۱۵ آژانس را تعطیل کردند

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه تهران خبر داد که اتحادیه متبوع او از دو شرکت تپسی و اسنپ شکایت کرده اما هنوز این شکایت‌ها راه به جایی نبرده است.

اسنَپ، نخستین سرویس همسفری آنلاین در ایران بوده که از زمستان سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده است.

تپسی هم دیگر سامانه هوشمند درخواست تاکسی بوده که در حال حاضر در شهرهای تهران و کرج و اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.

قاسم قربانی خواه در مورد به نتیجه نرسیدن شکایت اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه تهران بزرگ بر علیه دو شرکت سامانه هوشمند درخواست تاکسی گفت که مقامات ذیربط خواستار آن شده‌اند تا این اتحادیه به روز شود، حال آنکه اتحادیه به روز بوده و آنها با زبان بی زبانی می‌گویند که کاری به کار تپسی و اسنپ نداشته باشید.

وی با بیان اینکه پیشتر، ۴۰ تا ۵۰ هزار راننده تحت پوشش اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه تهران قرار داشته‌اند اظهار داشت که به دلیل حضور تپسی و اسنپ اکنون تعداد راننده‌های آژانس‌ها به ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر تقلیل یافته است.

رئیس اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه تهران خبر داد که از ابتدای امسال تا اکنون دستکم ۱۵ آژانس توریستی و اتومبیل کرایه به دلیل کاهش تماس از ناحیه متقاضیان، کسب و کار خود را جمع کرده‌اند.

وی  گفت که  بسیاری  از هزینه های جانبی را  آژانس های توریستی  و اتومبیل کرایه دارندکه شرکت های اسنپ و تپسی فاقد این هزنیه های جانبی  هستند.

قربانی خواه، با ذکر مثالی گفت که آژانس‌های توریستی در حین استخدام راننده از آنها سند خودرو و شناسنامه را به عنوان ضمانت دریافت می کردند، حال آنکه اسنپ و تپسی فقط کپی شناسنامه را دریافت می کند و مدعی شد که بیشتر رانندگان این دو شرکت از شهرستانها به تهران مهاجرت کرده و بسیاری از بیکاران شهرستانها جذب تپسی شده اند.

وی، درعین حال، ادعا کرد: مدارکی در اختیار دارد که دال بر شکایت‌های مردم از اسنپ بوده که این مدارک در اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه تهران بزرگ موجود است.

رئیس اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه تهران بزرگ اظهارداشت که نوع جذب راننده‌ها در اسنپ و تپسی بر آژانس‌ها هم تاثیر گذار بوده و اکنون آژانس‌های توریستی  و اتومبیل کرایه تهران بزرگ هم در قبال خواسته‌های رانندگان خود کوتاه می آیند و این امر سبب شده که از آژانس‌ها نتوانند شرایط را کنترل کنند.

قربانی خواه، از عدم حمایت از آژانس‌های توریستی و اتومبیل کرایه تهران بزرگ انتقاد کرد و  به «نود اقتصادی» گفت هدر صورت ادامه این روند، کل موسسات توریستی  و اتومبیل کرایه جمع شده و از بین خواهند رفت.

وی، اعلام داشت که اتحادیه متبوع او برای روز آمد کردن در تلاش بوده تا از تکنولوژی‌های جدید بهره بگیرد که در این راستا، مناقصه‌ای برگزار شده و  از ۱۳ شرکت متقاضی یک شرکت برنده شده و برای اجرایی شدن استفاده از این تکنولوژی کارشکنی‌هایی صورت می‌پذیرد.

این مقام مسئول در اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه تهران بزرگ به صورت مشخص اشاره‌ای نکرد که این کارشکنی‌ها از کدام ناحیه صورت می‌پذیرد اما تاکید کرد که این اتحادیه زیر نظر اتاق اصناف بوده و اتاق باید شروع و نحوه عقد قرارداد با شرکت برنده را اعلام کند.

قربانی خواه افزود که از ابتدای سالجاری تا اکنون نرخ جابجایی مسافر در آژانس‌های توریستی و اتومبیل کرایه تهران بزرگ افزایش نیافته و ارزانتر از اسنپ و تپسی بوده است.

منبع: سایت نود اقتصادی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.