تبریز- در دیدار مدیرعامل سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز با پژوهشگران چینی، راه‌اندازی خطوط هوایی جاده ابریشم در تبریز مطرح شد.

خطوط هوایی جاده ابریشم در تبریز راه اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، باقری مدیرعامل سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز با تعدادی از پژوهشگران و ایران‌شناسان چینی دیدار کرد. در این دیدار آزاده باقری، مدرس دانشگاه مطالعات خارجی پکن، معاون راهبردی موسسه قوی خاکستری پکن و عضو هیأت علمی نشریه فرهنگ و هنر آسیا نیز حضور داشت.

باقری در خصوص این دیدار در گفتگویی اظهار کرد: ۷ماه است که در ایران در زمینه تورهای تخصصی ورودی چین به ایران و ایران به چین در مسیر جاده ابریشم فعالیت می‌کنیم.

وی ادامه داد: قرار است پایگاه پژوهشی جاده ابریشم که دفتر آن در تهران بود آغاز به کار کند. فعالیت‌ ما در زمینه جاده ابریشم و جذب توریست به ایران و برگزاری تورهای تخصصی خواهد بود.

استاد دانشگاه مطالعات خارجی پکن همچنین گفت: در نظر داریم ۳راه خاکی، آبی و هوایی جاده ابریشم را احیا کنیم. دو خط زمینی را توانستیم از جنوب شرق تا شمال غرب ایران و از شرق تا غرب ایران برنامه‌ریزی کنیم و برای مسیر آبی نیز بندرچابهار را در نظر گرفته‌ایم.

وی تشریح کرد: همچنین در نظر داریم خط هوایی را از تبریز راه‌اندازی کنیم که در این‌صورت پروازهایی از تبریز به اروپا صورت خواهد گرفت. گفتنی است این پروژه با کمک شهرداری تبریز، دانشگاه تبریز و اتاق بازرگانی استان انجام می‌شود.

باقری در خصوص اهمیت جاده ابریشم گفت: چینی‌ها کتابی دارند که در آن مطرح می‌کنند جامعه‌ای جامعه آرام و امن هست که حاکمان آن به فکر راه باشند.

وی اضافه کرد: این موضوع حاکی از آن است که اگر تمام مسائل ضروری در یک کشور رعایت شده و موجود باشد، مسئولان آن به فکر گسترش راه‌ها و تبادلات خود می‌افتند.

عضو هیأت علمی نشریه فرهنگ و هنر آسیا در ادامه اعلام کرد: یک جامعه زمانی می‌تواند به توسعه پایدار دست یابد که از طریق راه بتواند با جوامع دیگر تبادل داشته اشد.

وی همچنین تاکید کرد: ایران در بحث جاده ابریشم نقش عظیم و چشمگیری دارد و شهر قزوین نیز پایتخت شهرهای ایران در مسیر جاده ابریشم است. ما معتقدیم اگر انتقال مسافران و کالاها از طریق جاده ابریشم صورت بگیرد، ار لحاظ فرهنگی، اقتصادی و گردشگری شهرهای ایران از جمله تبریز بهره‌مند خواهند شد.

همچنین در این دیدار، رضا خلیلی، رئیس سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز با تاکید بر اهمیت تبریز گفت: تبریز یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران در مسیر جاده ابریشم است و ظرفیت‌های گردشگری مهمی دارد.

وی ادامه داد: آب و هوای تبریز نزدیک‌ترین آب و هوا به اروپاست و تمامی پکیج گردشگری را یک‌جا و همزمان دارد که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به دارا بودن کویر، پیست اسکی، بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان و... اشاره کرد.

خلیلی در پاسخ به درخواست پژوهشگران چینی حاضر در جلسه اعلام کرد: برای اساتید دانشگاه و آن دسته از فرهیختگان چینی که قصد دارند در تبریز کار پژوهشی انجام دهند، می‌توانیم تسهیلاتی مانند تخفیف در اقامت هتل‌ها، فضای رایگان برای برگزاری همایش، امکانات برای حمل و نقل رایگان در سطح شهر و... قائل شویم.

در ادامه این دیدار هر دو طرف بر ضرورت برقراری روابط بیش‌تر میان شهرهای چین و تبریز تاکید کرده و پژوهشگران چینی نیز با اشاره بر زیبایی‌ها و تاریخ تبریز، اعلام آمادگی کردند تا با ارائه مقالات پژوهشی از تبریز سعی کنند تاثیرات مثبتی در اذهان عمومی مردم چین نسبت به زیبایی‌های این شهر بگذارند.

برگزاری اجلاس شهرداران جاده ابریشم به مناسب سال ۲۰۱۸ در تبریز از دیگر مسائل و پیشنهادات مطرح شده در این دیدار بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.