مسلما اصلی ترین مطالبه مردم از دولت دوازدهم ریشه در مسائل اقتصادی دارد چرا که این مطالبه زیر بنای سایر مطالبات است و اگر خواسته های به حق مردم همچون حل بیکاری وایجاد اشتغال سامان یابد بیش ازشصت درصد مسائل کشور به راحتی قابل حل خواهد بود.

عمده ترین مطالبه مردم از دولت دوازدهم افزایش کارآمدی دولت در حل مشکلات اقتصادی است/ با حل بیکاری و ساماندهی اشتغال بیش ازشصت درصد مسائل کشور به راحتی قابل حل است

اختصاصی قدس آنلاین- دکتر حمید رضا ترقی کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه رئیس دولت یازدهم در زمان انتخابات آگاهانه مطالبات مردم را تایید کرد به قدس آنلاین گفت: آنچه مسلم است دولت از مطالبات مردم مطلع است و آن ها را در انتخابات نیز تایید کرد. ضمن اینکه شعارهای انتخاباتی رییس جمهور نشان داد که عمده مسائل مهم کشور حول محور اقتصادی است یعنی مهمترین موضوعاتی که باید مورد توجه دولت قرار بگیرد افزایش رونق، گسترش تولید؛ ایجاد اشتغال و عبور از رکود است. وی ادامه داد: شاید در یک نگاه بتوان گفت محورهای یاد شده عمده ترین درخواست های مردم از دولت است که دولت نیز در شعارهای انتخاباتی خود بدان پرداخت.

این کارشناس سیاسی با تاکید بر اهمیت دولت به وضعیت معیشتی مردم خاطر نشان کرد: یکی دیگر از موضوعات مهمی که دولت دوازدهم باید به صورت ویژه ای بدان اهتمام داشته باشد وضعیت معیشتی مردم است که اتفاقا آقای رئیس جمهور در مراسم تنفیذ دولت دوازدهم بدان اشاره و بر بهبود آن تاکید داشتند. از این رو می توان نتیجه گرفت که عمده ترین مطالبه مردم از دولت دوازدهم روی کار آمدن کابینه ای توانا برای افزایش کارآمدی دولت در حل   مشکلات بخصوص  در حوزه اقتصاد و توجه به مسائل فرهنگی مردم برای جلوگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از مدیران توانمندی که بتوانند در برابر تکانه های داخلی وخارجی اقتصاد حرفی برای گفتن داشته باشند خاطر نشان کرد:  کاملا روشن است که دولت دوازدهم باید تیم اقتصادی خود و کل دولت را به گونه ای انتخاب کند که از نظر توانمندی و کارآیی بتوانند اقتصاد کشور را در برابر تکانه های بیرونی وخارجی مقاوم کنند ودر کنار آن با افزایش  رونق و اهتمام به گسترش تولید، ایجاد اشتغال و رفع رکود وضعیت نابسامان اقتصادی مردم را بهبود بخشیده تا جامعه از رکود و سختی معیشت عبور کند بنابراین اصلی ترین مطالبات اقتصادی وحل مشکل اشتغال جوانان است.

دکتر احمد بیگدلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه دولت با مطالبات مردم آشنا است به خبرنگار قدس آنلاین گفت: مسلما مردم در زمان انتخابات و قبل از آن، مطالباتشان را با دولت در میان گذاشته و همواره آن را به گوش دولتمردان رسانده و می رسانند چرا که مردم به شعارهای انتخاباتی رای دادند و آقای رئیس جمهورنیز در انتخابات به طرح مسائلی برای آینده ایران و وضعیت مردم پرداختند که امید می رود یکایک شعارهای مطرح شده به منصه ظهور برسد. وی ادامه داد:ازاین رو امیدواریم دولت دوازدهم به گونه ای انتخاب و چیده شود که دولت بتواند پاسخگوی مطالبات مردم در حوزه های مختلف اعم از اقتصادی؛ اجتماعی، فرهنگی وسیاسی باشد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نیازهای امروز جامعه خاطر نشان کرد: مسلما اصلی ترین مطالبات مردم و نیازهای کشور در حوزه اشتغال؛ بیکاری جوانان و آسیبهای اجتماعی است که تبعات آن را در افزایش آمارهای طلاق؛ بیکاری، اعتیاد و حاشیه نشینی شاهد هستیم. بی شک افزایش آسیب های اجتماعی و جدایی همسران ریشه در بیکاری؛ گرانی؛ افزایش فقر؛ اعتیاد وحاشیه نشینی دارد. وی ادامه داد: اینکه جوانان تحصیل کرده و نخبه ما قادر به یافتن شغلی متناسب با ویژگی های علمی شان نیستند مسئله ای زجر آور و بغرنج است که باید دولت با تدابیر ویژه ای راهکارهایی برای فائق آمدن بر این مشکلات بیابد. زمانی می توان گفت دولت به شعارهای انتخاباتی خود عمل کرده و جامه عمل پوشانده که خواسته مردم وآنچه مورد نظر مردم بوده و دولت نیز در شعارهایش به آن واقف بوده را عملیاتی و به مرحله اجرا در آورد.

بیگدلی تصریح کرد: مسلما اصلی ترین مطالبه مردم  از دولت دوازدهم ریشه در مسائل اقتصادی دارد چرا که این مطالبه زیر بنای سایر مطالبات است و اگر خواسته های به حق مردم همچون حل بیکاری وایجاد اشتغال سامان یابد بیش ازشصت درصد مسائل کشور به راحتی قابل حل خواهد بود. این نماینده مجلس با اشاره به عدم برنامه ریزی دولت ها برای آینده جوانان اظهار داشت: به هر حال لازم است دولت و کلیه مسئولین کشور به این موضوع واقف باشند که مردم از شعارزدگی و سیاست خسته شده اند. نزدیک به چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد اما ما همچنان در برخی از حوزه ها نتوانستیم پاسخگوی نیازهای مردم باشیم. وی با اذعان به این موضوع که عدم کارآیی را نمی توان منحصر به دولت یازدهم دانست چرا که دولتهای پیشین نیز در ایجاد این زیربنای غلط نقش داشته اند افزود: مسئولان ما در دهه شصت نتوانستند مسائل دهه هفتاد ودر آن دهه نیز نتوانستند موضوعات ومسائلی که در دهه هشتاد و نود پیش روی کشور بود را پیش بینی و برای آن تدبیر وچاره ای بیاندیشند. این نماینده مجلس ادامه داد:عدم برنامه ریزی برای کودکان آن زمان که جوانان وتحصیل کردگان امروز ما هستند منجر به ایجاد شکاف بین مسئولین و خساراتی شد که امروز مجموع آن را در مطالبات اقتصادی ونیازهای واقعی مردم بخصوص جوان ترها شاهد هستیم.

بیگدلی با تاکید بر استفاده از مدیران متخصص وکارآمد اقتصادی در دولت تاکید کرد: این اشتباهات فاحش در دولت های گذشته تلنباری از مشکلات اقتصادی را به مردم تحمیل کرده که امروزبه صورت اصلی ترین نیازها ومطالبات مردم مطرح است. شاید دولت نتواند تمامی این مطالبات را پاسخ دهد اما لازم است دولت دوازدهم درزمینه مسائل اقتصادی با تیم حرفه ای وارد عمل شود؛ تیمی که با استفاده از مدیران حرفه ای وتخصصی که از دانشی برای ایجاد تحول اقتصادی برخوردار باشند تغییر جدی در زمینه صنعت و تولید به وجود آوردند. وی در خاتمه خاطرنشان کرد: لازم است دولت و تمامی مسئولین به این موضوع آگاه باشند که مردم از حرف وعمل خسته شده اند و یقینا  در سالهای آینده تنها با اکتفا به شعار و حرف به کسی رای نخواهند داد بلکه انتخاب آنها بر اساس میزان عمل مسئولان خواهد بود از این رو توصیه می شود در جهت افزایش خوش بینی مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران کارنامه قابل قبولی را در دوره پیش روی دولت به مردم نشان دهیم تا آنها با همراهی وهمدلی با دولت؛ مسئولین را در رسیدن به اهداف اقتصادی و اجتماعی یاری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.