اصفهان- دبیر علمی سومین کنگره بین المللی آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت گفت: در حال حاضر راه سختی در حوزه ارتقاء سلامت در پیش رو داریم.

راه سختی برای ارتقاء سلامت در پیش داریم

به گزارش قدس آنلاین، احمد علی اسلامی پیش از ظهر یکشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: ارتقاء سلامت یکی از موضوعات پر اهمیت در حوزه سلامت و نیاز به ایجاد تفکر اجتماعی و فرهنگ سازی دارد و امروزه این امر یک حلقه مفقوده است.

وی بیان داشت: ارتقاء سلامت در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه در تمام لایه های اجتماعی و تصمیم سازی های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به چشم می خورد و هر برنامه‌ای که چیده شود در آن ارتقاء سلامت هم گنجانده می‌شود که لازم است ایران هم در این حوزه گام بردارد.

دبیر علمی سومین کنگره بین المللی و هشتمین کنگره ملی آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت ادامه داد: در رویکرد اجتماعی شدن ارتقاء سلامت و تفکر اجتماعی آن باید دغدغه ذهنی تمامی لایه های اجتماع شود و اگر تصمیم جمعی در این حوزه صورت نگیرد هیچ گاه اقدامات جزیره‌ای به ارتقاء سلامت کمک نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه در ارتقاء سلامت باید خود مراقبتی را اصل زندگی خود قرار دهیم، اضافه کرد: ارتقاء سلامت باید در سیاستگذاری های کشور جا داده شود و سپس به افکار عمومی مبدل شود.

اسلامی گفت: سیاست چهار ساله بعدی وزارت بهداشت مبنی بر پیشگیری است که پیشگیری عامل اصلی ارتقاء سلامت خواهد بود.

وی اعلام کرد: دستاورد برگزاری کنگره آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت در رده بین المللی و ملی، راه اندازی رشته های تحصیلات تکمیلی با مفهوم ارتقا سلامت است و ارزش گذاری به این مسئله و جا افتادن ارتقاء سلامت در رویکرد وزارت خانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

دبیر علمی سومین کنگره بین المللی و هشتمین کنگره ملی آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت با بیان اینکه این کنگره اول تا سوم شهریورماه برگزار می‌شود، اضافه کرد: محورهای اصلی کنگره از جمله سلامت فرد - خانواده و جامعه، ظرفیت سازی برای ارتقا سلامت و خلاقیت و نوآوری در ارتقا سلامت است.

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی سالم، خود مراقبیتی در بیماری ها، تعیین کننده آسیب های روانی، اجتماعی و سلامت و تعیین کننده زیست محیطی سلامت، سواد سلامت و سواد رسانه از دیگر ریزفاکتورهای این کنگره است، اضافه کرد: محیط های حامی ارتقاء سلامت، سلامت در همه سیاست‌ها، توانمند سازی و مشارکت، عدالت در سلامت و مدیریت در سلامت و فناوری واطلاعات از دیگر ریزفاکتورها است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.