محمدباقر قالیباف گفت: هیچ گام فرهنگی و مذهبی را در تهران بدون نظر مرحوم مهدوی کنی برنداشتم.

هیچ گام فرهنگی در تهران بدون نظر مرحوم «کنی» برنداشتم

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح و بهره برداری از مسجد ۷۲تن و یادمان ۶ شهید گمنام گفت:هیچ گام فرهنگی و مذهبی را در تهران بدون نظر مرحوم مهدوی کنی برنداشتم.

شهردار تهران گفت: در آغازین روزهای فعالیتم در شهرداری تهران توفیق پیدا کردم در محضر مقام معظم رهبری این نکته را مطرح کنم که تهران ام القرای جهان اسلام و مرکز سیاسی و مذهبی ایران است. من در این شهر توفیق انجام وظیفه پیدا کردم و  قطعا  امورات فرهنگی و مذهبی که مهمترین وجه ممیزه بلاد اسلامی و غیراسلامی است.

وی افزود:  به حضرت آقا عرض کردم  و از ایشان خواستم که چه کسی ملاک عمل باشد و برای توسعه فضای مذهبی از چه کسی نظر بخواهیم و راهنمایی طلب کنیم.

شهردار تهران اضافه کرد: مقام معظم رهبری عنوان کردند نظر خود شما چه کسی است و من پاسخ دادم در این شهر بزرگ ما و فقیه ما حضرت آیت الله مهدوی کنی است.

قالیباف تصریح کرد: رهبر انقلاب هم در پاسخ من گفتند درست تشخیص دادید این موضوعات را با ایشان مطرح کنید.

وی ادامه داد: من این توفیق را داشتم تا زمانی که حجت الاسلام مهدوی کنی در قید حیات بودند هیچ حرکت و اقدامی را بدون نظر ایشان انجام ندهم و گامی برندارم.

شهردار تهران با بیان این مطلب که دو موضوع همیشه مورد توجه من بوده است، تصریح کرد: یکی از این موضوعات مساجد، محور قرار دادن آن و ساخت مساجد در ام القرای جهان اسلام بود. در این بخش همه انجام وظیفه کرده اند اما کمترین نقش را من و بیشترین نقش را مردم بر عهده گرفتند.

قالیباف گفت: ما فقط تسهیلات فراهم کردیم که آن هم وظیفه ما بود. تلاشمان این بود که در این راه تسهیلات فراهم کنیم و سنگ اندازی نکنیم.

وی به موضوع دوم اشاره کرد و افزود: تلاش کردیم همه حرکت های شهرداری را تا جایی که ممکن است بر مبنای تفکر مسجدی انجام دهیم که برساخته از قرآن و عترت است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: کار جهادی کاری است که «لایحتسب» باشد. باید به گونه ای عمل کنیم که خدا از جایی که در ذهن و توان ما نیست به ما کمک کند. این فقط از تفکر مسجدی و تفکر اهل بیتی بیرون می آید.

قالیباف تاکید کرد: البته نتوانستیم آنگونه که زیبنده شهر و مردم است کاری کنیم اما خواهشمندیم که علما مساجد را محل رجوع مردم سازند تا زندگی آنها در بعد مادی و معنوی همسو با مسجد باشد.

وی گفت: مساجد باید حتما به حوزه اقتصاد، سیاست، فرهنگ و تربیت و همه شئونات مورد توجه باشد. باید مساجدی ساخته شود که از بعد سازه همه این نیازها در آن دیده شود و البته این اتفاق افتاده است.

شهردار تهران اضافه کرد: مهمترین شمشیر برنده و تبلیغ و دعوت به انقلاب و اسلام این است که بتوانیم کارآمدی دین را در جامعه به اثبات برسانیم. تربیت این نسل و تولید این مهم از مساجد آغاز می‌شود.

قالیباف در خاتمه گفت: طبیعتا این نگاه من فقط مختص به حضور در شهرداری نیست و به عنوان شهروند و تا زنده ام در این مسیر حرکت خواهم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.