معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه درباره ساز و کار فعالیت این معاونت جدید رئیس جمهوری درستاد اقتصادی بحث خواهد شد، اولویت جدی اقتصادی دولت را برداشتن موانع کسب و کار عنوان کرد.

اولویت جدی برداشتن موانع کسب و کار است

به گزارش قدس آنلاین، محمد نهاوندیان درحاشیه اولین نشست هیات دولت درجمع خبرنگاران، اظهارکرد: همان گونه که رئیس جمهوری درسخنرانی مراسم تحلیف و سخنرانی معرفی کابینه تصریح کردند یک سامان جدیدی برای هماهنگی تیم اقتصادی در نظر گرفته شده است و به همین جهت است که در واقع معاونت اقتصادی از سوی ایشان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه ستاد اقتصادی با ریاست شخص رئیس جمهوری این هماهنگی را طراحی و پایش می کند، افزود: درگذشته و دولت های مختلف، به دلیل اینکه دستگاه های مختلف عهده دار بخشی از سیاست های اقتصادی بودند اما واقعیت این است که اقتصاد ایران واقعیتی واحد است و می باید ساز و کاری با این نگاه که فعالیت اقتصادی برای مردم است، برای هماهنگی سیاست ها و اقدامات صورت می گرفت.  

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با تاکید براینکه دولت قرار است ازهرچه بیشتر تصدی گری فاصله بگیرد و فضای فعالیت اقتصادی برای مردم را بازتر کند، اظهارداشت: اولویت جدی این است که موانع کسب و کار از سر راه مردم برداشته شود؛ مقررات هرچه کمتر شود و شتاب برای تولید و اشتغال با کم کردن مجوزها و محدودیت های مقرراتی و بوروکراسی اقتصادی شتاب کار بیشتر شود.

وی ابراز امیدواری کرد که در ساز و کار هماهنگی تیم اقتصادی دولت به سرعت بیشتر دست پیدا کنیم.

نهاوندیان با بیان این که توجه به سرمایه گذاری خارجی و دسترسی به بازارهای جهانی برای مشارکت درکسب فناوری است، تصریح کرد: بخش اقتصاد بین الملل یک وجه بسیار پررنگ در هماهنگی تیم اقتصادی دولت دوازدهم خواهد بود.  

وی درپاسخ به این سوال که آیا معاونت اقتصادی مسئولیت تیم اقتصادی دولت را برعهده دارد و رابطه وزرای اقتصادی با آن چگونه خواهد بود، گفت: درباره ساز و کار این کار در ستاد اقتصادی دولت بحث خواهد شد و به موقع اطلاع رسانی می شود.

نهاوندیان افزود: نکته مهم این است که ما از طولانی شدن مسیر تصمیم سازی و تصمیم گیری در مباحث اقتصادی فاصله خواهیم گرفت و سرعت در تصمیم گیری و تصمیم سازی با مشورت نخبگان بیشتر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.