بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از تشکیل پرونده کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع درپالایشگاه صدهزار بشکه‌ای درحال احداث مانه و سملقان خبر داد.

پرونده کلاهبرداری در پالایشگاه صدهزار بشکه ای مانه و سملقان تشکیل شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین قدرتی در تشریح جزئیات این خبر افزود: در پی شکایت پیمانکاران که بنای همکاری با پالایشگاه را داشتند مبنی بر کلاهبرداری از آن‌ها، متهم ردیف اول با قرار بازداشت موقت دستگیر و پرونده در جریان رسیدگی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این فرد با اختصاص ۳۸ درصد سهمیه کشور در جذب اعتبارات خارجی جهت کسب اعتبار برای اخذ مجوز از نام شرکت‌هایی به نام سولار و سیلیکون در اسپانیا و مالزی استفاده کرده که پس از تحقیقات به عمل آمده توسط سفارت ایران معلوم شده که چنین شرکت‌هایی با این مشخصات در این کشورها ثبت نشده است.

وی با اشاره به اینکه با این کلاهبرداری حداقل ۳۰ درصد انحراف در برنامه ریزی اقتصادی کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی ایجاد شده است، تصریح کرد: متاسفانه درزمان صدور و یا تمدید مجوز تاسیس و جذب سرمایه گذار خارجی به درستی اهلیت و اعتبارمالی طرفین ارزیابی نشده و هر نهاد سعی در احاله موضوع به دستگاه دیگر داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: این پروژه انعکاس گسترده‌ای در میان مردم داشت و با ادعای استخدام ۳۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۷۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم از حدود ۶ هزار متقاضی جویای کار ثبت نام کرده بودند که با توجه به تذکرات نهادهای امنیتی و دادستانی از ثبت نام جلوگیری و تابلوهای تبلیغاتی آن از سطح استان جمع آوری شد.

این مقام قضایی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دو نفر دیگر از متهمین که به عنوان مالک این شرکت‌ها معرفی شده بودند، به جرم معاونت درکلاهبرداری دستگیر شده‌اند و متهم ردیف اول نیز با اتهامات کلاهبرداری، تحصیل مال نامشروع و اخذ موافقت اصولی بدون راهکارهای شرعی و قانونی مورد پیگرد قضایی قرار گرفته و پرونده درشعب بازپرسی دادسرای مانه و سملقان درحال رسیدگی است.

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.