بجنورد- رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فاروج گفت: در هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت مردم شهرستان فاروج رشد ۶۵ درصدی داشته است.

میزان مشارکت مردم فاروج در جشنواره کتابخوانی رضوی رشد ۶۵ درصدی داشت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، مریم مومن زاده اظهار داشت: در هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی که در بخش‌های مختلف برگزار شد علاقمندان به کتابخوانی در شهرستان در بخش رقابت مکتوب افزون بر ۶  هزار نفر و در بخش آنلاین، ۲هزارو ۴۹۳ نفر شرکت کردند.

وی افزود: با اطلاع رسانی انجام شده علاوه بر مشارکت اهالی روستاهای دارای کتابخانه( مایوان، سه گنبد، خیرآباد، چری و نجف آباد) با همکاری دهیاران، روستاهای فاقد کتابخانه  از جمله اهالی روستای خرق نیز در این رقابت ها شرکت یافتند.

مومن زاده گفت: پارسال و در ششمین دوره این رقابت ها در حدود ۶ هزار نفر در شهرستان در این رقابت ها شرکت کردند و امسال برای تسهیل شرکت علاقمندان کتاب‌های مورد مسابقه به کتابخانه ها ارسال و علاوه بر آن فایل (پی دی اف) این کتاب‌ها هم برای علاقمندان تامین شده و در دسترس بود.

مومن زاده  اظهار داشت: جشنواره کتابخوانی رضوی زمینه  ایجاد نشاط در بین اعضا و بهانه‌ای برای حضور بیشتر علاقمندان به کتابخوانی در کتابخانه‌ها می شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف برای افزایش مشارکت مردم شهرستان در این رقابت ها و قدر دانی از دستگاه هایی که مشارکت داشتند بیان داشت: دستگاه های مختلف از جمله، فرمانداری،  آموزش و پرورش، شبکه بهداشت، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و فرهنگ وارشاد اسلامی با اطلاع رسانی در جمع مخاطبانشان در افزایش مشارکت ها نقش داشتند.

رئیس اداره کتابخانه های فاروج با بیان اینکه، چنین رویه‌ای در حوزه کتاب و کتابخوانی برخی از گزاره‌های متداول در مورد کتاب و کتابخوانی را باطل می‌کند بیان داشت:  گزاره‌هایی از قبیل اینکه مردم ما اساسا توجهی به کتاب ندارند و کتاب نمی‌خوانند؛ یا مردم به لحاظ اقتصادی نمی‌توانند کتاب بخرند و یا اینکه ادبیات انقلاب و هنر انقلاب و کتاب‌هایی که به معارف دینی و ارزش‌های انقلابی می‌پردازند، مشتری عام ندارند، جریان کتابخوانی رضوی می تواند تمام چنین گزاره‌هایی را باطل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.