مشهد- در آستانه روز جهانی مسجد، با حضور علمای اهل تسنن و تشیع، گردهمایی مدافعان مسجد الاقصی در حرم رضوی برگزار شد.

علمای شیعه و سنی در گردهمایی مدافعان مسجد الاقصی در حرم رضوی گردهم آمدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، ۳۰ مرداد سال ۱۳۴۸ مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد، سال‌ها بعد و به همین مناسبت به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و تصویب اعضای سازمان کنفرانس اسلامی در سی‌امین نشست این سازمان، این روز به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

آستان قدس رضوی در راستای گرامیداشت روز جهانی مسجد، در اقدامی زیبا با حضور علمای اهل تسنن و تشیع از پانزده ملیت مختلف، آیین بزرگداشتی را تدارک دید.

این ویژه برنامه با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی؛ تولیت معزز آستان قدس رضوی، جمعی از علمای شیعه و سنی، خانواده شهدا، مسئولان لشگری و کشوری و خادمان بارگاه منور ثامنالائمه(ع) در صحن قدس برگزار شد.

در ابتدای این برنامه پس از قرائت قرآن، همه حاضران در جلسه با دستان گره کرده علیه اسرائیل و جنایات آن شعارهایی را سر دادند و در ادامه نماز مغرب با امامت حجت الاسلام رئیسی اقامه شد.

پس از اقامه نماز جماعت مولوی احمد صارمی، مدرس حوزه علمیه تربت جام به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به اینکه حمایت از فلسطین وظیفه همه مسلمانان جهان است، اظهار کرد: همه مسلمانان جهان در ضمن وحدت باید در برابر صهیونیست ایستاده و از ملت شریف قدس و مسجد الاقصی حمایت کنند.

در ادامه این برنامه باشکوه تولیت آستان قدس رضوی درباره «جایگاه مسجد» و «ضرورت توجه به مسجد الاقصی» مطالبی را بیان کرد و با اشاره به اینکه مسجد الاقصی برای همه مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی مهم است، یکی از اهداف ایجاد گروههای تکفیری را به حاشیه کشاندن مظلومیت مردم قدس عنوان کرد و گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران به پیروی از امام راحل تا کنون برای حمایت از قدس قدم های بلندی برداشته است.

تجلیل از خانواده شهید «ژوان کورسل»؛ رزمنده و شهید فرانسوی هشت سال دفاع مقدس، زینت بخش پایانی ویژه برنامه گرامیداشت روز جهانی مسجد در حرم مطهر رضوی بود که با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی صورت گرفت.

یادآور میشود، ژوان کورسل، جوانی مسیحی است که در فرانسه متولد شد و تحصیلات خود را در دانشگاههای این کشور به پایان رساند وی پس از شیعه شدن به ایران برای ادامه تحصیل در حوزه حجتیه قم آمد ژوان که در سال های۶۶ و ۶۷  ایران به سر میبرد، تصمیم میگیرد به جبهه رفته و در کنار رزمندگان علیه دشمن بعثی بجنگد؛ کورسل در همان عملیات به درجه رفیع شهادت نایل میآید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.