مشهد- مدرس حوزه علمیه اهل تسنن تربت‎جام با اشاره به اینکه حمایت از فلسطین وظیفه همه مسلمانان جهان است، اظهار کرد: همه مسلمانان جهان در ضمن وحدت باید در برابر صهیونیست ایستاده و از ملت شریف قدس و مسجد الاقصی حمایت کنند.

حمایت از مسجد الاقصی وظیفه همه مسلمانان شیعه و سنی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، مولوی احمد صارمی، در ویژه برنامه «مدافعان مسجد الاقصی» که با حضور حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی، جمعی از علمای شیعه و سنی، خانواده شهدا، مسئولان لشگری و کشوری و خادمان بارگاه منور ثامنالائمه(ع) در صحن قدس برگزار شد، با اشاره به اینکه اهل تسنن برای اهل بیت(ع) احترام خاصی قائل هستند، ابراز کرد: اهل تسنن، با توجه به تاکیدات رسول الله(ص) و خصوصیات اخلاقی که خود اهل بیت(ع) دارند احترمات زیادی برای ایشان قائل است و اکنون نیز هر هفته در نماز جمعهها از این بزرگواران یاد میشود.

وی ادامه داد: به اتفاق نظر همه علمای اهل تسنن، احترام به اهل بیت(ع) نشانه ایمان و بغض و کینه داشتن نسبت ایشان، نشانه بیتقوایی است.

مولوی صارمی تاکید کرد: طبق روایت پیامبر(ص) امام حسن(ع) و امام حسین(ع) جوانان اهل بهشت و حضرت زهرا(س) سیده زنان بهشت بهشمار میروند.

به گفته وی ارادت و عشق به اهلبیت(ع) اختصاص به گروه خاصی ندارد بلکه همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی به ایشان احترام گذاشته و فضائل شخصی آنها را ارج مینهد.

وی با اشاره به اینکه سیره امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بهترین الگو برای جامعه است، اظهار کرد: امام حسن(ع) با صلح خویش «وحدت» را به ما آموخت و امام حسین(ع) نیز با قیام خویش نمونهای از «آزادی خواهی» و «مبارزه با طاغوتیان و یزیدیان» را به جهانیان نشان داد.

 مدرس حوزه علمیه اهل تسنن تربت جام در بخش دیگر سخنانش ابراز کرد: اکنون ما در اینجا جمع شدهایم تا انزجار خویش را نسبت به صهیونیست اعلام و از مردم شریف قدس و مسجد الاقصی که از جایگاه والایی برخوردار است، حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه قرآن وعده پیروزی به مسلمانان را داده است، عنوان کرد: اگر مسلمانان خواهان آزادیِ قدس و مسجد الاقصی هستند باید در ضمن توکل به خداوند متعال و پیروی از سیره رسول الله(ص)، وحدت نیز داشته باشند.

مولوی صارمی ضمن تقدیر و تشکر از آستان قدس رضوی برای برپایی این همایش خاطرنشان کرد: امروز مقام معظم رهبری تنها کسی است که قلبش برای مظلومیت مسلمانان جهان، فلسطین و سوریه میسوزد، انشاءالله خداوند به ایشان طول عمر باعزت و طولانی عنایت بفرماید و به زودی شاهد آزادی قدس و مسجدالاقصی باشیم.

گفتنی است؛ در ادامه این برنامه باشکوه تولیت آستان قدس رضوی درباره «جایگاه مسجد» و «ضرورت توجه به مسجد الاقصی» مطالبی را بیان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.