بجنورد- معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا در غرب آسیا به دنبال خاورمیانه جدید است که از نگاه آنها مقدمه ایجاد این خاورمیانه، تجزیه کشورهای اسلامی است و در این تجزیه کشور ترکیه هم هدف گذاری شده است.

آمریکا به دنبال خاورمیانه جدید است

به گزارش قدس آنلاین، سردار رسول سنایی راد روز دوشنبه در یادواره شهدای شهرک شاهد بجنورد اظهار کرد: جریان تکفیری در منطقه، جنگ نیابتی را پیش می برد، این جنگی که به نفع آمریکا و اسرائیل است و سود جنگ را آمریکا و اسرائیل می برند، نظام لیبرالی پشت سر این ماجرا است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در سوریه با دعوت رسمی دولت سوریه حضور دارند گفت: اطلاعات ما حاکی از این است که ۲ فرمانده محور مرکزی داعش، اروپایی هستد در آنجا فرماندهی می کنند.

وی با طرح این سئوال که آیا سیستم اطلاعاتی کشور اروپایی بر این اشراف کامل ندارند؟ گفت: حتما اشراف دارند، غرب زمانی نگران می شود که جریان تکفیری حرف آن ها را گوش ندهد.

سردار سنایی راد تصریح کرد: زمانی که داعش شهرهای اروپایی را به خطر می اندازد آن موقع است که هشدار می دهند اما تا قبل از آن کمک می کنند، وقتی می بینند که تکفیری ها به هیچ پرتکلی پایبند نیستند و به هیچ قاعده انسانی پایندی ندارند، نگران می شوند.

وی با بیان اینکه اکنون آنان که حامی جریان تکفیری بودند با هم اختلاف پیدا کرده اند به اختلاف قطر و عربستان اشاره کرد و گفت: دلار های نفتی هزینه اقدامات تروریستی در سوریه و عراق را تامین می کند اما امروز وقتی می بییند روند جریان داعش رو به نزول است و بساط در حال جمع شدن است، می خواهند خود را تبرئه کنند و دیگران را متهم کنند.

وی به اقدام تروریستی داعش در تهران اشاره کرد و گفت: این حمله تروریستی نیز حماقت دیگری بود که با اقدام متقابل سپاه روبه رو شد.

تاثیر خون شهید حججی

وی افزود: دشمن به تفاوت نسل ها چشم امید دوخته و قائل به این بود که در ایران مداخله مستقیم نیازی نیست زیرا نسل جوان خواه ناخواه در مقابل نسل گذشته به پا می خیزد، اما خون افرادی چون شهید حججی دنیا را تکان داد.

وی خاطرنشان کرد: خون شهید حججی ثابت کرد نسل جوان ما با پیروی از ائمه اطهار(ع) در دفاع از اسلام و مظلومیت ثابت قدم است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه خون پاک شهیدان بسیاری از معادله ها را تغییر داده است، یکی از این تغییر معادله ها را تغییر موضع ترکیه عنوان کرد.

نتایج بسیار مثبت سفر سردارباقری به ترکیه

وی به سفر سردار باقری به ترکیه اشاره و خاطرنشان کرد: پیش از این ترکیه مدعی بود ایران مسئله منطقه را خوب متوجه نیست اما امروز ناچار است آغوش خود را بر روی فرماندهان ما باز کند و توافقاتی را صورت دهد.

سردار سنایی راد تصریح کرد: به نظر می رسد که امروز ترکیه باید اذعان کند که خود نسبت به تحولات، ناآشنا بوده است، گرچه جای گلایه نیست و معتقد هستیم هرکه متوجه اشتباه شد باید جبران کند.

داعش رو به اضمحلال است

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهید، خود زنده کننده و احیا گر است به شهادت شهید حججی اشاره کرد و گفت: شاید جریان تکفیری تصور می کرد که با نمایش صحنه های به اسارت گرفتن و شهادت شهید حججی، می تواند بخشی از شکست های بزرگ خود را جبران کند، البته داعش در گذشته شکست های پیاپی تجربه کرده و از شکست موصل، سیر نزولی برای جریان تکفیری آغاز شده است و جریان تکفیری اضمحلال خود را لمس می کند و امروز به دنبال این است که جبران کند.

وی خاطرنشان کرد: داعش براساس این پیش فرض، دارد اقدامات غیر انسانی خود را به نمایش می گذارد.

وی تاکید کرد: مطابق هیچ پرتکل جهانی، کشتن اسیر قابل قبول نیست و دین اسلام نیز درباره اسیر سفارش دارد، چگونه قبول کنیم که این رفتار اسلامی و انسانی است؟

سردار سنایی راد اظهار کرد: آنها تلاش دارند پیروزی را در سایه وحشت پیش ببرند و به تصور خود اگر وحشت ایجاد کنند پیروزی کسب کرده اند در صورتی که این اشتباه بزرگ تکفیری ها موجب شد امروز حججی، مشتاقان زیادی در سراسر کشور و دنیا پیدا کند.

وی گفت: امروز در دنیا ۲ چهره ترسیم شده است یک چهره جبهه ای که آزاده ای را به قتل می رساند و جبهه ای که در آن به دفاع از مظلومیت به عرصه رفته اند را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه ما در مقابل داعش و تکفیری ای ایستاده ایم که در جنایت روی هیتلر را هم سفید کرده اند گفت: جریان تکفیری ملعبه نظام لیبرالی ای است که نگران قدرت جهان اسلامی است، قدرتی است که مقدمه آن بیداری اسلامی است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.