مشهد- سوژه شدن کسی و کسانی که تابحال همواره برای ما سوژه یاب بوده‌اند از آن دست سوژه‌هایی می‌شود که نوشتن برای آن خیلی سخت است. گروهی تلگرامی که پس از گزارش قدس از «۲۰ سال طویله خوابی پدر و دختر شیروانی» تازه وارد فضای مجازی شدند و حالا به لطف حضرت حق تعدادشان به بیش از ۵۰۰۰ نفر رسیده است.

برآوردن ۸۸۹ آرزو با کمک اعضای «کمپین آرزوهای قشنگ»

قدس آنلاین-گروه استان ها-مهناز خجسته نیا:  گروهی که سوژه‌های آن‌ها تابحال اشک شوق خیلی از مخاطبان ما را درآورده، حالا همت شان را صرف این کرده‌اند که در کمک به همنوعان، مصداق «آتش به اختیار» شوند.
گروهی تلگرامی که ابتدا با عنوان گروه «جهادی عاطفه‌ها» رقم خورد، اما تا الآن ۸۸۹ آرزوی بزرگ و کوچک را در قالب گروه «کمپین آرزوهای قشنگ» برآورده کرده است.

میهمانی که میزبان مشکلات مشهدی‌ها شد

سمیرا شاهوردی متولد دوم اسفند ماه ۱۳۶۲ مدیر جوان گروهی است که معتقد است، اولین گروه واقعی فضای مجازی در کمک به همنوعان را تشکیل داده است.
او در لبیک به تأکید مقام معظم رهبری بر توسعه امور فرهنگی در مناطق محروم و حاشیه شهر، توجه به فضای مجازی و تحقق امر آتش به اختیار، اقدام‌های درخور تحسینی را انجام داده که شاید در ذهن بسیاری از ما نگنجد.  
او بزرگ شده استان لرستان و شهر بروجرد است که از ۱۸ سالگی شهروند مشهد شده، اما در فضای مجازی ادمین گروهی با عضویت بیش از ۵۰۰۰ نفر از مردمان تمام شهرهای ایران و ۱۱ کشور دنیاست.
شاهوردی که روحیه جهادی را از مادرش در کمک‌های پشت جبهه به رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس آموخته، می‌گوید: بحث کارهای جهادی و فرهنگی ریشه خانوادگی دارد، اما اینکه خودجوش وارد کارهای فرهنگی و نیکوکارانه شده‌ام، مقدمه‌اش به عضویت ۱۴ ساله من در بسیج برمی‌گردد. یعنی درست دو سال پیش و زمانی که به عنوان بسیجی و فعال فرهنگی مفتخر به بهره‌مندی از کلاس‌های توانمند سازی فعالان بسیجی شدم.

او با بیان اینکه تغییر نگاه من به اطراف نیز از همان کلاس‌ها شروع شد، می‌افزاید: این در حالی است که همه فکر می‌کنند، بسیج فقط مختص پایگاه است.
وی ادامه می‌دهد: تکلیف یکی از اساتید این دوره در تهیه گزارش از معضلات محله، من را با سوژه هایی از آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهر مشهد آشنا کرد که برایم آن قدر ناباورانه بود که قبول آن هم سخت بود. آخر مگر امکان پذیر بود که در یک قدمی ما چنین آسیب هایی در حال وقوع باشد و ما بی خبر از آن‌ها!
بنابراین به گزارش‌های اعضا اکتفا نکردم و این گونه برداشت کردم که شاید غلو و بزرگنمایی در کار باشد، اما وقتی خودم را مکلف به بازدید از این محلات کردم به واقعیاتی رسیدم که قبولش هم سخت بود.
محله هایی که تا آن روز اصلاً گذرم هم به آنجا نیفتاده بود و مانده بودم که مگر اینجا هم جزو شهر مشهد است!
نمی دانستم باید چه کنم. آخر نه خیلی پولدار بودم و نه فردی خاص! بلکه شهروندی مثل خیلی از مردم شهر که غرق در امور روزانه زندگی هستند.
این شهروند خودجوش در کمک به همنوعان می‌گوید: زمانی که از سرکشی به اوضاع پدر و دختر طویله خواب شیروانی در زمستان سال پیش برمی گشتم
از خدا کمک خواستم تا بتوانم کاری برای آن‌ها انجام بدهم. چند روزی ذهنم درگیر مسائل آن‌ها بود تا اینکه گروهی تلگرامی متشکل از ۶۰ نفر عضو تشکیل دادم.
آن زمان درگیر اداره یک مزون لباس عروس بودم، اما فعالیت‌های فرهنگی را بر کار اقتصادی ترجیح دادم و لباس‌ها را وقف عروس‌های نیازمند کردم.
او که حالا پر عضوترین گروه تلگرامی و اینستاگرامی کمک به همونوعان در فضای مجازی را مدیریت می‌کند، می‌افزاید: هر ماه حداقل ۱۰۰ مورد تقاضای کمک به دست من می‌رسد که فقط زیر خط فقر اولویت انتخاب ماست.
شاهوردی با بیان اینکه در هر کار گروهی بین پنج تا ۲۰ نفر به عنوان یار اصلی پای ثابت کار هستند، می‌افزاید: این در حالی است که این کار هیچ زمان و مکانی ندارد و ما حالا به مدد نیازمندان بیشتر شهرهای ایران نیز شتافته‌ایم.

 کمک ۲۹ میلیون تومانی اعضای گروه بر حل مشکلات نیازمندان

به گفته وی بزرگ‌ترین کمک ریالی اعضای گروه به مبلغ ۱۵ میلیون تومان  همین ماه گذشته برای انجام عمل پیوند کلیه یک جوان در تالش رقم خورده است.
وی کمک ۱۴ میلیون تومانی اعضای گروه برای ساخت خانه و خرید لوازم زندگی دو یتیم در شهر میانکاله را دومین کار گروهی اعضای این گروه در ماه گذشته برمی شمارد و می‌گوید: با کمک اعضای این گروه ۷۰ زائر زیارت اولی کشور نیز در ایام دهه کرامت موفق به تشرف به بارگاه منور رضوی شدند.
این جوان نیک اندیش با بیان اینکه تابحال بیشترین میزان کمک یک خیر در برنامه‌های گروه نیز معطوف به تشرف ابولفضل کوچولو به زیارت عتبات عالیات بوده، می‌افزاید: برای انجام این کار یک نفر ۳ میلیون تومان به حساب واریز کرده در حالی که راضی نشده، خودش را معرفی کند.

وی یکی از خاطرات شیرین کار نیک گروهی را تهیه پول مورد نیاز اعزام ابوالفضل کوچولو به همراه پدر و مادر به کربلا در کمتر از ۷۲ ساعت عنوان می‌کند و اظهار می‌دارد: شاید خیلی از اعضای این گروه هنوز صدای نوحه ابوالفضل کوچولو در بین الحرمین کربلای معلی در گوششان باشد.
شاهوردی ابتکار عمل در تحقق بزرگ‌ترین نذر نوشت افزار برای مهر امسال و برگزاری جشن گلریزان برای سر پناه دادن خانواده‌ای هشت نفره را که در مخروبه زندگی می‌کنند از کارهای در دست اقدام این گروه عنوان می‌کند و می‌افزاید: همه تلاش اعضای گروه براین است که ماهانه بین سه تا چهار آرزوی بزرگ  و چندین آرزوی کوچک را برآورده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.