سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به اتفاقاتی که پس از بازی برابر سایپا و انتقاداتی که مطرح شده گفت: متاسفانه فوتبال ایران گرفتار بی‌سوادی اجتماعی شده است.

انتقاد تند علیرضا منصوریان از مخالفانش: یوغ بیسوادی را از گردن بردارید!

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا منصوریان سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری قبل از دیدار تیمش مقابل پدیده مشهد اظهار داشت: به تیم پدیده خوش‌آمد می‌گوییم، بازی مهمی برای استقلال است، امیدوارم با کسب 3 امتیاز روندمان را بهبود ببخشیم و این شرایط را ادامه دهیم. تیم پدیده روند خوبی داشته، تمام بازی‌هایش را آنالیز کرده‌ایم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه نشست خبری تأکید کرد: ما از پدیده شناخت خوبی داریم و آنها هم روند خوبی داشتند تمام بازی‌های آنها را آنالیز کرده‌ایم و می‌دانیم مقابل سپاهان یک برد خوب کسب کردند و تک تک آنها را می‌شناسیم. تعدادی از آنها قطعاً در تیم امید با ما بودند و پدیده تیم منظمی است.

وی افزود: امروز اکثر تیم‌ها در لیگ برتر از هم شناخت دارند و ما هم آنالیز دقیقی از آنها بدست آورده‌ایم، پدیده تیم قابل احترامی است ولی ان‌شاالله که 3 امتیاز بازی را بگیریم و جایگاهمان را در جدول بهتر کنیم.

وی در خصوص پا به توپ شدن امید ابراهیمی و اینکه وی امروز در کارهای گروهی شرکت کرده، گفت: ابراهیمی یک هفته است که پا به توپ شده ولی فردا در لیست 18 نفره ما نیست، سلامتی او برای ما مهم است و اگر در این 20 روز تعطیلات به فرم ایده‌آل برسد که مطمئن هستم می‌رسد قطعاً از او در هفته ششم استفاده خواهیم کرد. ما فردا فقط محسن کریمی را نداریم و اسماعیلی، پادوانی و فرشید باقری در لیست 18 نفره ما حضور خواهند داشت.

وی در مورد اینکه اگر به پدیده ببازید چه شرایطی پیش می‌آید، گفت: فقط سوال فنی بپرسید، سوال غیر فنی جواب نمی‌دهم.

وی در مورد اینکه فاصله بازی شما با پدیده کم بوده، گفت: دغدغه فاصله زمانی نداریم در 4 سال گذشته این را به اثبات رسانده‌ام، عملکرد بدنی بازیکنان را طوری به کار می‌گیریم که آمادگی آنها حفظ شود و به فرم ایده‌آل برسند. در 3-4 سال اخیر در هر تیمی که بوده‌ام از نظر زمانی وقتی بازی‌ها فشرده بوده شرایط بدنی بازیکنان را حفظ کرده‌ام، ریکاوری خوبی را هم انجام داده‌ایم، اگر سطح علمی را بالا ببرید و بدانید بعد از 11 کیلومتر دویدن چه نوع تمرینی باید بدهید تا بازیکنان سرحال باشند، مشکلی نیست.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه چه سخنی با هواداران دارد، گفت: هوادار بعد از خدا پشت و پناه ماست، ما هیچ صحبتی با آنها نداریم، آنها منبع انرژی و پتانسیل ما هستند، هوادار باشد با انرژی مضاعف مقابل حریف قرار می‌گیریم، هواداران را دوست داریم و دست تک تک آنها را می‌بوسیم. هواداران وقتی پشت سر ما هستند می‌توانیم مثل پارسال یک شرایط نامتعادل را به شرایط ایده‌آل برسانیم. روی صحبت من با هوادار نیست. سطح فرهنگی و کل فوتبال ما نگاهش به مربی جوان ایرانی منفی است. اگر ما 50 ساعت پشت سر هم کار کنیم، 2 روز را به هم بچسبانیم یا 3 روز پشت سر هم و 60 ساعت کار کنیم کسی توجه نمی‌کند، نگاه باید تغییر کند. من با نگاه عمومی فوتبال در این مسئله مشکل دارم.

وی با اشاره به برتری والیبال ایران در آسیا و جهان گفت: روزی آرزو داشتیم یک ست از ژاپن در والیبال بگیریم اما امروز به دنبال بردن کوبا و ایتالیا هستیم، باید این مسائل را تمام کنیم، این یوغ را از خودمان برداریم و توهین نکنیم. وقتی فغانی و صناعی در مهمترین سطح جهان قضاوت می‌کنند پس ایرانی‌ها می‌توانند کارهای بزرگ انجام بدهند. بعد از نسل طلایی ما دوست داشتیم یک بار دیگر یقه تیم کره جنوبی را در فوتبال بگیریم و خوب فشارش بدهیم که همین اتفاق هم چند وقت پیش افتاد، زمانی می‌گفتند لژیونر نداریم و کفگیر فوتبال به ته دیگ خورده اما اکنون ۱۴-۱۵ لژیونر داریم. با فضای بیسوادی در فوتبال مشکل دارم، اینکه فقط همه چیز را به تمسخر بگیرند و نگاه منفی داشته باشند، فقط دنبال جزئیات دویدن و کلیات را ندیدن، همانطور که گفتم روزی آرزوی گرفتن یک ست را داشتیم. در هتل المپیک نشسته بودیم که دیدم بازیکنان ما مشغول دیدن والیبال هستند و گفتم فرقی نمی‌کند حریفمان کره یا ژاپن باشد، ۳ بر صفر بازنده می‌شوند، باید این مسائل را قبول کنیم. نباید مقابل پیشرفت مقاومت کرد، بخشی از شما کار علمی را به تمسخر می‌گیرید. بعد از این کنفرانس رویکردم را تغییر می‌دهم، تلاش مربی ایرانی این است که می‌تواند باید با بیسوادی مقابله کرد. مربی ایرانی می‌تواند بعد از بازی فردا رویکردم را تغییر می‌دهم. دیروز مطلبی را در یک روزنامه ورزشی خواندم البته یک ساعت با سردبیرش صحبت کردم، به او گفتم شما چرا یک نفر را نمی‌فرستید در تمرینات ما شاید ما دروغ می‌گوییم که به جلسه فنی می‌رویم و می‌نشینیم چای و قهوه می‌خوریم. ۴۸ ساعت قبل از بازی مربیان ما از ۹ صبح تا ۶ عصر جلسه دارند مگر می‌شود ما دستیار کی‌روش را داشته باشیم و نیم ساعت قبل از تمرین بدانیم چه کنیم؟ مگر می‌شود جباری، جباروف، امید ابراهیمی و خسرو حیدری داشته باشیم و آنها به تمرین غلط اعتراضی نکنند؟ متأسفانه در فضای بیسوادی گیر کرده‌ایم، فضایی که به مربی جوان ایرانی نگاه منفی دارد. متأسفانه اکثریت آن را به تمسخر می‌گیرند، عده‌ای بی سواد هم در فضای مجازی یک نکته منفی را بزرگ می‌کنند و شما هم آن را پیگیری می‌کنید. این رویه باید تغییر کند. لازم است سکوتمان را بیشتر کنیم تا ارامشمان بیشتر شود، این پوسته نگاه منفی به نسل جوان و مربیان جوان باید شکسته شود.

وی افزود: من یک جا باید جلوی این رویه بایستم و امیدوارم این نسل مربیان جوانی که به همراه من می‌آیند بتوانند در سال‌های آینده بهترین‌ها باشند.

به گزارش فارس، در این لحظه خبرنگار شبکه خبر از سرمربی استقلال سوال کرد آیا شما از خبرنگاران گله دارید؟ که منصوریان پاسخ داد: من اصلاً از خبرنگاران گله ندارم اما شما به برنامه‌های تلویزیون نگاه کنید و در اکثر برنامه‌های خبری متوجه می‌شوید که عملکردها و رویکردهای خوب دیده نمی‌شود اما در مقابل بی حرمتی و بی احترامی بزرگ می‌شود.

وی ادامه داد: جالب است در برنامه زنده وقتی بی احترامی اتفاق می‌افتد روی آن تحلیل صورت می‌گیرد و کسی که کار غیر معقول اجتماعی انجام می‌دهد تاپ اخبار می‌شود. این اتفاقات در حوزه رسانه‌ای و فرهنگی بسیار زیاد است و کسی که اشاعه فرهنگ غلط را ادامه‌دار می‌کند بزرگ نشان داده می‌شود اما در خارج از ایران اینگونه نیست.

سرمربی استقلال ادامه داد: در خارج اگر کسی کار منفی انجام بدهد به این مسائل پردازش که نمی‌شود هیچ بلکه آن شخص را به همه نشان می‌دهند و می‌گویند کار این انسان منفی است. باز هم می‌گویم ما در جزئیات در ورزشمان پردازش زیادی داریم. همین حالا که به کنفرانس می‌آمدم مشغول صحبت با حوزه خبری باشگاه بودم و به آنها گفتم یک جا باید استپ کنید تا این مسیر طی شود. یادتان می‌آید زمانی که موبایل به ایران آمده بود چه اتفاقاتی می‌افتاد؟ اگر در آن زمان یک خانم تلفن همراه داشت همه تعجب می‌کردند ولی به نظر من این فضا فضای بی‌سوادی است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: یادم می‌آید زمانی که ورزشکاران برای خودشان وبسایت رسمی راه انداخته بودند رسانه‌ها می‌گفتند این ورزشکار خودش را می‌گیرد و می‌گوید فقط با سایت خودش صحبت می‌کند اما حالا کوچکترین هدیه به یک بچه ۲ ساله روی موبایل و آی‌پد است. ما آن زمان که همه از داشتن تلفن همراه خانم ها تعجب می‌کردند در فضای بیسوادی اجتماعی گیر کرده بودیم اما به این نکته دقت کنید که اگر یک مربی خارجی سال گذشته می‌آمد و استقلال را از پانزدهم به دوم می‌آورد همه می‌گفتند چه کار بزرگی کرده است. اگر یک چشم رنگی این کار را می‌کرد کار او را بزرگ می‌کردند اما ما ایرانی‌ها اینگونه هستیم که خودمان را پایین می‌آوریم. اما این را هم بگویم که با دعای خیر مردم و پدر و مادرانمان از این پوسته جدا خواهیم شد و اگر خدا عمری بدهد از آن عبور خواهیم کرد، البته آن روز هم یک فضای گنگ و بیسوادی جدیدی رو خواهد شد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پایان نشست خبری درخصوص دیدار پرسپولیس با الاهلی عربستان گفت: من برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌کنم به خصوص که با نماینده کشور عربستان بازی دارد. ما در منافعمان مشترک هستیم و این افتخار را داریم که هرکس پیراهن منقش به پرچم سه رنگ ایران را بپوشد از او حمایت کنیم. با افتخار می‌گویم که اگر ببریم باعث خوشحالی است و اگر ببازیم تبعاتش برای ما نیز هست. خارج از رنگ قرمز و آبی و تعصبات تماشاگران دو تیم، برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم به لطف خدا آنها با سربلندی به ایران برگردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.