شهرکرد-مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش بهره وری منابع انسانی در راستای اقتصاد مقاومتی، اجرایی کردن بخش های مرتبط با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از اهداف و رویکرد های مورد نظر آموزش و پرورش هستند.

افزایش بهره وری منابع انسانی در راستای اقتصادمقاومتی از اهداف آموزش و پرورش است

بهروز امیدی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به راهکارهای تامین و به کارگیری نیروی مورد نیاز اظهار داشت: سازماندهی بهینه و استفاده کامل از ساعات موظف تمامی نیروهای شاغل به نحوی که حتی الامکان هیچ نیرویی از گردونه سازماندهی و اشتغال کامل بدون کسری ساعت موظف بیرون نماند و همچنین نیروهای مازاد دوره متوسطه در دوره ابتدایی با ارائه آموزش های لازم بکارگیری می شوند.

وی افزود: از سیاست های اجرایی آموزش و پرورش میتوان به انسداد مبادی بیسوادی و شناسایی و جذب افراد بازمانده از تحصیل، ارتقاء کیفیت مدارس، با تاکید برمدارس شبانه روزی و توسعه مدارس روستای مرکزی و سازماندهی کلاس های کم جمعیت، تفویض اختیار به کمیته های برنامه ریزی مناطق، سازماندهی بهینه و استفاده کامل از ساعات موظف تمامی نیروهای شاغل و همچنین افزایش سهم دانش آموزان مدارس غیردولتی مناطق از مجموع دانش آموزان اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: افزایش بهره وری منابع انسانی در راستای اقتصادمقاومتی، اجرایی کردن بخش های مرتبط با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ارتقأ کیفیت فعالیت ها و همچنین توسعه عدالت آموزشی همراه با سازماندهی بهینه دانش آموزان کلاس ها و مدارس و تفویض بیشتر اختیارات و افزایش مشارکت سطوح اجرایی در نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری از اهداف و رویکرد های مورد نظر آموزش و پرورش هستند.

امیدی تصریح کرد: در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ در حوزه برنامه ریزی منابع انسانی حدود ۹۰۰ نفر از فرهنگیان به مرز بازنشستگی رسیدند و همچنین برای تعدادی از مناطق استان کاهش یا حذف موجودی سرباز معلم صورت گرفت.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰۰ نیروی جدیدالتحصیل به دانشگاه فرهنگیان ورود پیدا کردند عنوان کرد: نزدیک به ۱۰۰ نفر به استناد ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان استخدام شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.