بیرجند- معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از افزایش ۶ درصدی مصرف آب در ۴ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد و گفت: با توجه به اقداماتی که صورت گرفته انتظار می‌رود میزان هدررفت آب کاهش چشمگیری داشته باشد.

مصرف آب در استان خراسان جنوبی ۶ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، مجید محمدنژاد صبح دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت هدر رفت آب شهرهای استان خراسان جنوبی در ۴ ماهه نخست امسال اظهار داشت: با توجه به تاثیرگذاری آیتم‌های مختلف از جمله نوسازی انشعابات، اصلاح شبکه، نشت یابی و غیره در کاهش آمار هدررفت آب باید اقدامات صورت گرفته در هر شهر تحلیل شود تا با اطلاعات دقیق، برنامه‌ریزی بهتری برای رسیدن به اهداف در این زمینه انجام شود و اثربخشی فعالیت‌های صورت گرفته نیز مشخص شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: بر اساس برنامه پیش‌بینی شده کاهش ۲ درصدی میزان هدررفت آب در سال جاری در تعهد شرکت است که باید در تمام امور برنامه اجرایی برای رسیدن به این تعهد پیش‌بینی شود.

وی به افزایش بیش از ۵ درصدی میزان تولید و افزایش ۶ درصدی مصرف آب در ۴ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره و بیان کرد: با توجه به اقداماتی که از سال گذشته تاکنون در این مجموعه صورت گرفته از جمله افزایش تعداد نیروی انسانی، تزریق اعتبار یک میلیاردی از محل اسناد خزانه و غیره انتظار می‌رود میزان هدررفت آب نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته باشد.

علیرضا محمدزاده‌مقدم مدیر امور آب و فاضلاب طبس نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته بر روی کنتور مشترکان و تحلیل نتایج به دست آمده اختصاص اعتبار برای تعویض کنتورها می‌تواند تا حدود زیادی میزان هدررفت آب را کاهش دهد.

سیدعلی هاشم‌آبادی مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند نیز با اشاره به شناسایی ۶۰۰ مورد نشتی در سطح شهر اظهار کرد: ۱۲۰ مورد از نشتی‌های شناسایی شده تاکنون بازسازی شده و مابقی در دستور کار این مجموعه قرار دارد که می‌تواند تاثیر زیادی بر آمار هدررفت آب داشته باشد.

سیداحمد ندائی‌جوان مدیر امور آب و فاضلاب فردوس نیز وجود ۷۰ کیلومتر شبکه فرسوده در این امور را یکی از عوامل اصلی افزایش آمار هدررفت آب در این شهر عنوان کرد و گفت: باید اعتبارات مناسبی برای بازسازی شبکه اختصاص یابد.

مهدی هدی آتشکار مدیر امور آب و فاضلاب قاین نیز در این جلسه به کاهش هدررفت آب شهر قاین به میزان دو درصد اشاره کرد و گفت: دو شهر خضری و نیمبلوک دارای آمار بالایی در هدررفت آب است که باید در این زمینه برنام‌ ریزی دقیقی صورت گیرد.

در این جلسه با توجه به اینکه در برخی از آیتم‌های بالانسینگ آب به علت تداخل دوره‌های قرائت و همچنین کالیبراسیون کنتورهای منابع به منظور اصلاح آمار تولید و برآورد میزان دقیق مصرف در مقایسه میزان هدررفت با دوره‌های مشابه سال قبل منطقی نیست مقرر شد تمام مدیران با دقت و حساسیت آمار تولید و مصرف ۶ ماهه را استخراج و نسبت به برآورد بالانس و هدررفت آب و تحصیل آن اقدام تا در بررسی عملکرد ۶ ماهه اول سال جاری قابل بررسی و ارائه باشد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.