همزمان با سالروز به آتش کشیده شدن قبله اول مسلمین توسط رژیم اشغالگر قدس و آغاز هفته جهانی مساجد از برنامه واقعیت مجازی «در قدس قدم بزنیم» رونمایی شد.

از برنامه واقعیت مجازی «در قدس قدم بزنیم» رونمائی شد

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با سالروز به آتش کشیده شدن قبله اول مسلمین توسط رژیم اشغالگر قدس و آغاز هفته جهانی مساجد از برنامه واقعیت مجازی «در قدس قدم بزنیم» که برنامه ای سه بعدی از صحن و فضاهای اطراف مسجد الاقصی است رونمایی شد.

برنامه «در قدس قدم بزنیم» این امکان را برای مخاطبان و علاقه مندانی که به دلیل وجود رژیم غاصب صهیونیستی امکان حضور در صحن قبله اول مسلمانان را ندارند ایجاد می کند تا ضمن حضور مجازی در این مسجد مقدس، با فضاهای اطراف آن بیشتر آشنا شوند.

سازندگان این برنامه بر این اعتقاد هستند که بنا به فرموده رهبر انقلاب اسلامی، رژیم اشغالگر قدس ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و در همین راستا به منظور آشنایی بیشتر مسلمانان و آماده سازی آنان برای حضور دراین مکان مقدس، اقدام به ساخت این برنامه واقعیت مجازی کرده اند.

واقعیت مجازی یک تکنولوژی و فناوری نوین است که به کاربر امکان می‌دهد تا با یک محیط شبیه‌سازی رایانه‌ای تعامل داشته باشد. سازندگان این برنامه نیز جزء گروه هایی می باشند که یه صورت جدی در این حوزه ورود کردند و در راستای پیشرفت این تکنولوژی در ایران برنامه ریزی می کنند.

در راستای همین راستا، برنامه واقعیت مجازی «در قدس قدم بزنیم» توسط این گروه تولید شده و در اختیار مخاطبین قرار گرفته است و علاقه مندان می توانند با استفاده از تکنولوژی عینک واقعیت مجازی از این محصول استفاده کنند و تجربه حضور صحن های مسجدالاقصی را بصورت سه بعدی درک نمایند.

گفتنی است این محصول توسط مرکز هنری رسانه ای ایده، وابسته به مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق علیه الاسلام تهیه شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.