مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: عده ای پس از شهادت امام رضا (ع) دنبال شهید کردن امام جواد (ع) بودند تا مانع ادامه فعالیت ائمه اطهار (ع) شوند.

عده ای دنبال شهادت امام جواد(ع) برای جلوگیری ازجریان امامت بودند

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر ولایتی بعدازظهر دوشنبه در همایش سفیران رضوان که در حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهارکرد: امام جواد(ع) در زمان شهادت امام رضا(ع) تقریبا هشت سال داشتند و اگر خلفای وقت متوجه جانشین امام هشتم(ع) می شدند در صدد شهادت ایشان برمی آمدند. 

وی افزود: در این شرایط وظیفه شیعیان این بود که امام خود را بشناسند و به همین دلیل اطراف امام جواد (ع) جمع شدند تا از ایشان پیروی کنند. 

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل خاطرنشان کرد: عده ای می گویند چطور ممکن است یک فرد هشت ساله به امامت برسد که در پاسخ باید گفت به اذن خداوند این مهم رخ داد همانگونه که حضرت مسیح (ع) در گهواره سخن می گفتند. 

ولایتی گفت: امام جواد (ع) در دوران امامت خود دو راهبرد مهم داشتند که یکی وارد کردن افراد مورد اطمینان در دستگاه خلافت وقت و دیگری فرستادن فقها به شهرهای مختلف بود تا به ترویج تشیع بپردازند. 

وی خاطرنشان کرد: این اقدام موجب دسترسی آسان شیعیان به معارف اهل بیت (ع) بود که باعث شد تا در تمام قلمرو اسلامی شیعیان فرد مورد اطمینانی را  برای رجوع و پرداخت وجوهات شرعی داشته باشند. 

مشاور رهبر معظم انقلاب اظهارکرد: یکی دیگر از کارهای مهم امام جواد(ع) مبارزه با شیعیانی بود که به غلو افتاده بودند بود زیرا آنها می گفتند امام علی (ع) جایگاه خدایی دارد. 

ولایتی گفت: علاوه بر فقها، شبکه عظیمی از وکلا نیز با حضرت جواد (ع) همکاری داشتند تا شیعه بتواند از مبانی خود دفاع کند. 

وی بیان کرد: رهبری مخفیانه قیام های مردمی دیگر اقدامی بود که حضرت جواد (ع) در دوران امامت بابرکتشان به انجام رساندند. 

مشاور رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: امام جواد( ع) با سن کم و عمر کوتاه خود اقدامات بسیار مهمی را به انجام رساندند که در ادامه تشیع نقش اساسی داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.