جنبش فتح در سالروز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی به دست یک یهودی تندرو از جهان عرب و اسلام خواست به وظایف خود در قبال قدس شریف و مسجد الاقصی عمل کنند.

هشدار فتح به صهیونیستها نسبت به اقداماتشان علیه مسجد الاقصی

به گزارش قدس آنلاین، در بیانیه جنبش فتح به مناسبت چهل و هشتمین سالروز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی به دست «مایکل دینس روهن» یک یهودی استرالیایی آمده است: قدس از جمله مسجد الاقصی بخش جدایی ناپذیر اراضی فلسطینی اشغال شده از سال ۱۹۶۷ به شمار می آید و صهیونیستها به عنوان اشغالگرانی محسوب می شوند که هیچ حاکمیت بر قدس شرقی از جمله مسجد الاقصی و پیرامون آن ندارند.

جنبش فتح در ادامه به رژیم صهیونیستی نسبت به تلاش برای هدف قرار دادن مسجد الاقصی از سمت بالای آن و یا زیر زمین و یا تقسیم بندی زمانی و مکانی این مکان شریف هشدار داد.

جنبش فتح بر ضرورت محافظت از شرایط تاریخی و قانونی موجود در مسجد الاقصی تاکید کرده و از جهان عرب و اسلام خواست تا به وظایف خود در قبال قدس شریف و مسجد الاقصی و مساله فلسطین و ارائه حمایت سیاسی و مالی برای مواجه با سیاستهای یهودی سازی صهیونیستها ومحافظت از هویت عربی و اسلامی و مسیحی شهر قدس تاکید کرد.

این جنبش تاکید کرد که خطر صهیونیستها علیه قدس و مسجد الاقصی و هم چنین اقدامات آنها در وارونه جلوه دادن حقایق و یورش روزانه شهرک نشینان به این مسجد هم چنان ادامه دارد.

امروز(دوشنبه) مصادف است با ۴۸ امین سالروز آتش زدن مسجد الاقصی که در ۲۱ اوت ۱۹۶۹ به وقوع پیوست.

در این روز یک یهودی تندرو و جنایتکار به نام "مایکل دینس روهن" بخش شرقی مسجد الاقصی را به آتش کشید و طی آن قسمت‌های مختلفی از جمله منبر تاریخی معروف به "منبر صلاح‌الدین" در آتش سوخت. شعله‌های آتش تا نزدیکی گنبد تاریخی مسجد که از جنبش نقره خالص بود، نیز کشیده شد.

رژیم صهیونیستی پس از بازداشت این فرد جنایتکار که اصالتی استرالیایی داشت و به نام گردشگر به فلسطین آمده بود، مدعی شد که او مشکل روانی دارد و بدین گونه او بدون هیچ مجازاتی و پس از اینکه مدت زمان کوتاهی در تیمارستانی در نزدیکی عکا بستری بود، به کشورش استرالیا بازگشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.