قم- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سند درمان کشور در شهریورماه سال جاری ابلاغ می‌شود که در این سند مشخص شده در هر نقطه‌ای از ایران به چه تعداد تخت بیمارستانی و تجهیزات پزشکی نیاز است تا صدور مجوز و تأسیس داروخانه‌ها نیز سهولت پیدا کند.

ابلاغ سند درمان در شهریورماه/ شهرک سلامت مجموعه بی‌نظیری در کشور است

به گزارش قدس آنلاین، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی شامگاه دوشنبه در آیین بهره‌برداری از پروژه بزرگ مشارکتی شهرک سلامت اصفهان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در تکمیل روند ساخت پروژه شهرک سلامت از هیچ کوششی فروگذار نبوده است.

وی افزود: تعداد تخت‌های مورد نیاز اصفهان بیش از چیزی است که امروز در حال بهره‌برداری است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: گردشگری سلامت فواید زیادی دارد که بسیاری از کشورهای منطقه روی این صنعت کار کرده‌اند و ایران هم مقام نخست علم پزشکی در منطق را دارد و باید از این صنعت بهره ببرد.

وی تصریح کرد: سند درمان کشور در شهریورماه سال جاری ابلاغ می‌شود که در این سند مشخص شده در هر نقطه‌ای از ایران به چه تعداد تخت بیمارستانی و تجهیزات پزشکی نیاز است تا صدور مجوز و تأسیس داروخانه‌ها نیز سهولت پیدا کند.

قاضی‌زاده بیان داشت: تأمین ۷۰ هزار تخت بیمارستانی مورد نیاز کشور نه در توان دولت و نه در حیطه کاری دولت است، کار دولت اداره بیمارستان نیست، کار دولت اداره اتاق عمل و بیمارستان نیست بلکه نظارت و در اختیار قرار دادن متخصصان پزشکی به بیمارستان‌هاست، امیدوارم بتوانیم در دولت دوازدهم تصدی‌گری خود در حوزه سلامت را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه حضور جدی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش سلامت امری ضروری است، یادآور شد: نگرانی‌های بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری باید برطرف شود چراکه بیشترین سود سرمایه‌گذاری در دنیا در حوزه سلامت است و نفع از سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز نیز بیشتر است؛ نیازمند احترام و امنیت سرمایه‌گذاری هستند و تا آنجایی که می‌شود باید از آنان حمایت کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان اذعان داشت: شهرک سلامت مجموعه‌ بی‌نظیری در کشور است و امیدوارم خدمات آن نیز بی‌نظیر باشد چراکه این حق مردم فهیم اصفهان است که بتوانند از این خدمات استفاده کنند؛ همچنین میهمانانی که برای درمان به اصفهان می‌آیند نیز می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.