رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بدون اشاره به بازه زمانی مشخص گفت: بیش از ۱۱میلیارد دلار، ارز برای سفرهای خارجی ایرانیان، از کشور خارج می شود در حالیکه میزان درآمد حاصله ما از گردشگران خارجی بسیار پایین تر است و این موضوع، شایسته گردشگری کشورمان نیست.

هزینه۱۱میلیارددلاری ایرانیان برای سفرهای خارجی

به گزارش قدس آنلاین، کاظم جلالی روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیسان سابق و جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: جایگاه گردشگری امروز جایگاه فرهنگ و دیپلماسی است.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس ادامه داد: در برنامه ششم توسعه، تکالیف خوبی برای حوزه گردشگری درنظر گرفته شده است؛ این شایسته کشور نیست که تراز منفی در حوزه گردشگری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: همه باید برای تقویت گردشگری کشور تلاش کنند، سیاست‌ها شفاف باشد و دیگر دستگاه‌ها هم اراده جدی داشته باشند، البته برای تقویت و توسعه صنعت گردشگری، ایجاد امکانات رفاهی بسیار مهم است.

جلالی گفت: زهرا احمدی پور، متدینانه با همه وجود کار کرد و من از نزدیک شاهد تلاش‌های مجاهدانه او در رأس سازمان میراث‌فرهنگی بوده ام.

وی از علی‌اصغر مونسان به عنوان فردی پرتوان، نخبه، عالم و دارای مدارک تحصیلی معتبر، یاد کرد و گفت: مونسان تحول بزرگی در کیش ایجاد کرد، مانند فعال کردن جزایر اطراف همچون جزیره هندورابی و همچنین فعالیت های عمرانی و توجه به نمادهای دینی و مذهبی از دیگر اقدامات او در جزیره کیش است.

جلالی با بیان اینکه فصل جدید کابینه دوازدهم، فصل عبور از بحران ها و خدمت است، تشکیل این کابینه را به دکتر روحانی و دولتمردان تبریک گفت.

جلسه تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری، «اکبر ترکان» دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور، «محسن مهرعلیزاده» رئیس کمیته گردشگری اتاق بازرگانی تهران، «مصطفی کواکبیان» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران عرصه میراث فرهنگی در ارگ میراث فرهنگی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی ۲۲ مردادماه در حکمی علی اصغر مونسان را به عنوان رئیس سارمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دولت دوازدهم و جانشین زهرا احمدی پور منصوب کرد.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.