یک رسانه انگلیسی گزارش داده سفر تفریحی چند هفته پیش پادشاه عربستان ۱۰۰ میلیون دلار در مراکش برای خوشگذرانی هزینه کرده است.

به گزارش قدس آنلاین، هزینه سفر تفریحی «ملک سلمان»، پادشاه عربستان به مراکش معادل ۱.۵ درصد از کل درآمد این کشور آفریقایی از گردشگری بوده است.

مطابق این گزارش، پادشاه عربستان در سفر تابستانی سالانه خود به مراکش، ۱۰۰ میلیون دلار (۷۷ میلیون پوند) هزینه کرده است. مراکش سال گذشته ۱۰ میلیون و ۳۳۱ هزار نفر گردشگر داشته که هزینه سفر ملک سلمان معادل مجموع هزینه‌های بیش از ۱۵۰ هزار گردشگر به این کشور محسوب می‌شود.

ملک سلمان حدود سه هفته پیش با همراهان خود که تعداد آنها بیش از هزار نفر اعلام شد برای خوشگذرانی در تعطیلات به شهر طنجه در مراکش رفت.

العالم در آن زمام با تاکید بر سفر ملک سلمان و هیأت همراهش به شهر طنجه در ساحل اشقار نوشت: شمار همراهان پادشاه عربستان، ۱۰۰۰ نفر است و برای این تعداد، ۸۰۰ اتاق در پنج هتلِ پنج ستارۀ مغرب رزرو شده است.

 با جست وجویی ساده در خصوص قیمت اتاق در هتل های پنج ستارۀ طنجه، مشخص می شود که هر یک از این اتاق‌ها شبانه بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ دلار کرایه داده می شود و اگر کرایۀ هر اتاق را به طور متوسط ۳۰۰ دلار فرض کنیم، هزینۀ یک روز اقامت در ۸۰۰ اتاق کرایه شده برای همراهان ملک سلمان، حدوداً بالغ بر ۲۴۰ هزار دلار است.

همراهان ملک سلمان همچنین، ۱۷۰ هزار خودروی خصوصی کرایه کردند که هزینۀ هر یک از آن ها روزانه حدود ۴ هزار درهم، معادل ۴۲۳ دلار است و این به آن معنی است که هزینۀ کرایه خودرو برای همراهان پادشاه عربستان در یک روز، به حدود ۷۲ هزار دلار می رسد.

بنابراین فقط کرایۀ هتل و خودرو برای پادشاه عربستان و همراهش، روزانه ۳۱۲ هزار دلار هزینه دارد.

این در حالی است که بر اساس اعلام خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع آگاه در زمینۀ هتلداری که نامشان را فاش نکردند، ملک سلمان و همراهانش، اتاق هایشان را به مدت یک ماه رزرو کرده‌اند.

به این ترتیب، اگر هزینۀ یک روزِ ملک سلمان و همراهانش ۳۱۲ هزار دلار باشد، هزینۀ یک ماه، بالغ بر یک میلیون و ۳۶۰ هزار دلار خواهد بود و این تنها، هزینۀ کرایۀ اتاق و خودروی آنان است.

این مبلغ، بدون در نظر گرفتن هزینه خودروهای گردشگری محاسبه شده است که همراهان ملک سلمان کرایه کرده اند، خودروهایی که کرایۀ آن ها روزانه ۱۵۰۰ درهم، معادل ۱۵۸ دلار است و تعداد آن ها نیز مشخص نیست.

 این سومین سال متوالی است که پادشاه عربستان، برای گذرانِ تعطیلات تابستانی خود، شهر طنجه را که به نام «عروس شمال» معروف است، انتخاب می کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.