یزد - مدیرکل گمرکات استان یزد گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری، ۶۶۳ هزار تن کالا به ارزش ۱۷۳ میلیون دلار از استان به خارج صادر شد که صدور کالا از لحاظ ارزش ۲۲ درصد و از نظر وزن ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۵، افزایش دارد.

۱۷۳میلیون دلار کالا در چهار ماهه گذشته از استان یزد صادر شده است

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد پیرحیاتی با اشاره به عملکرد تجارت خارجی استان در چهار ماهه نخست سال جاری، اظهارداشت: در این مدت ۶۶۳ هزار تن کالا به ارزش ۱۷۳ میلیون دلار از گمرک یزد به خارج کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن ۱۶ و از حیث ارزش ۲۲ درصد رشد داشته است .

وی افزود: عمده ترین کالاهای صادراتی استان در این مدت کاشی و سرامیک، میلگرد، سنگ مصنوعی، هیدرو کربن، ظروف شیشه‌ای و شیشه ساختمانی می باشد و عمده واردات گمرک یزد از کشورهای چین، ایتالیا، جمهوری چک، اسپانیا و آلمان است.

مدیر کل گمرکات استان تصریح کرد: در این مدت بیش از ۸ هزار تن کالا به ارزش ۳۷ میلیون دلار از گمرک یزد به کشور وارد شده که از نظر وزن ۹ درصد و از نظر ارزش ۳۶ درصد رشد داشته وعمده واردات گمرک یزد از کشورهای چین، ایتالیا، جمهوری چک، اسپانیا و آلمان است .

پیرحیاتی خاطر نشان ساخت: مدیر کل گمرکات استان تعداد بسته‌های ورودی و خروجی پستی از گمرک استان در چهار ماهه نخست سال جاری را ۶۵۲ بسته به وزن دو هزار و ۴۳۸ کیلیوگرم ذکر کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد بسته ۲۳ و از نظر وزن ۶۲ درصد رشد داشته است . 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.