بجنورد- مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: ۷۵ روستای استان با پنج هزار و ۵۹۸ خانوار در هفته دولت از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

۷۵ روستای خراسان شمالی گاز دار می شوند

به گزارش قدس آنلاین، میر بلوکی در نشست خبری خود اظهار کرد: برای گازرسانی به این تعداد روستا ۳۱۰ میلیارد و ۷۸ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: در این راستا ۴۴۵ کیلومتر شبکه و سه هزار و ۹۹۹ انشعاب نیز انجام شده است.

وی افزود: شبکه گاز رسانی به ۱۳ روستا با اعتباری بالغ بر ۷۳ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال به زودی کلنگ زنی خواهد شد که ۱۱۲۵ خانوار روستایی با ۸۰۴ انشعاب و ۱۲۲ کیلومتر شبکه از گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

وی گفت: همچنین ۱۰ پروژه گاررسانی صنعتی با مجموع ۲هزار و ۴۷ متر شبکه و مجموع ظرفیت ایستگاه ۱۳ هزار و ۷۰۰ متر مکعب بر ساعت و با صرف هزینه پنج میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال در هفته دولت در این استان افتتاح خواهد شد.

میر بلکوی گفت: همچنین در این هفته سه پست امدادی در بجنورد، اسفراین و جاجرم نیز با اعتبار بیش از ۲۲ میلیارد ریال کلنگ زنی می شود.

وی تعداد کل روستاهای این استان را ۸۳۱ روستا ذکر کرد و گفت: با احتساب ۷۵ روستایی که در هفته دولت در این استان گاز دار خواهند شد تعداد روستاهای گاز دار استان به ۶۴۷ روستا رسیده است.

بلوکی افزود: هم اکنون در ۱۹۸ روستای این استان نیز با یک هزار میلیارد ریال اعتبار پروژه در دست اجرا است که از مجموع این میزان تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که مربوط به ۷۵ روستا است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهرهای استان ۱۰۰ درصد و روستاها ۸۶ درصد است گفت: ضریب نفوذ گاز طبیعی روستایی استان در ابتدای تشکیل دولت یازدهم ۴۹ درصد بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.