بیرجند- نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: آمار نرخ بیکاری اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران برای استان خراسان جنوبی غیر واقعی بوده و قطعا آمار ما بیشتر از این است.

نرخ بیکاری در خراسان‌جنوبی واقعی نیست

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا امیر حسنخانی در کارگروه اشتغال خراسان جنوبی با انتقاد از آمار نرخ بیکاری که از سوی مرکز آمار ایران برای خراسان جنوبی اعلام شد اظهار داشت: چرا من به عنوان نماینده مردم در شهرستان‌های فردوس، سرایان، بشرویه وطبس نباید بدانم که در شهرستان سرایان وفرودس در سال گذشته آمار بیکاری افزایش یافته است.

وی افزود: باید آماری که توسط مرکز آمار ایران ارائه می‌شود باید  تحلیل شده وآمار تحلیلی در کارگروه اشتغال استان خراسان جنوبی بحث شود وهر کدام از شهرستانها آمار نرخ بیکاری به ریز اعلام شود.

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان گفت: ما باید بدانیم چرا در یک شهرستان آمار نرخ بیکاری به این شدت افزایش یافته، باید بدانیم قرار است به کدام سمت وسو حرکت کنیم، چرا باید نرخ بیکاری در سرایان درسال گذشته افزایش یابد، ما در بحران هستیم.

امیرحسنخانی افزود:همه مسئولان در بخش‌های مختلف باید در بخش بیکاری و اشتغال ورود پیدا کنند اگر آمار مرکز کشور (مرکز آمار) دچار اشکال است به ما منتقل شود تا ما پیگیر باشیم در غیر این صورت من مطمئن هستم نرخ بیکاری در استان و شهرستان‌های ما بیشتر از چیزی است که اعلام شده است.

وی بیان داشت: ما نباید هر چیزی را بپذیریم مگر این همه جوان تحصیل کرده بیکاری که در استان و شهرستان‌ها مشاهده می‌کنیم واقعیت زندگی مردم نیستند  پس آمار بیکاری بیشتر از این هاست.

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس و سرایان با بیان اینکه قطعا نرخ بیکاری در استان ما بیشتر از اعلام مرکز آمار ایران بوده وبیشتر هم خواهد شد، گفت: باید بنشینیم همه مسئولان استان با هم بررسی کنیم که در راستای بیکاری چه باید کرد.

امیرحسنخانی افزود: باید شهرکهای صنعتی پالایش شوند که چرا واحدهای تعطیلی ما تعطیل شده است از آن جایی که خراسان جنوبی استانی مرزی است، باید برای رفع مشکلات مردم گام جدی برداشته شود ومسئولان این استان را پر رنگ تر ببینند.

وی با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم استان ما استانی امنیتی شود، اظهار داشت: اگر امروز به داد ما نرسند فردا که همه مردم مهاجرت کنند خیلی دیر می‌شود و الان که بیش از ۵ ماه از سال می‌گذرد باید بررسی کنیم ببینیم آیا توانسته‌ایم ۵۰ درصد اشتغال را محقق کنیم؛ اگر نتوانسته ایم باید همه بسیج شویم و به دنبال راهکار باشیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.