شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: جایگاه امروز ما در دنیا و مقابله با استکبار مدیون مقاومت و ایستادگی شهدا، جانبازان و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس است.

جایگاه امروز ما در دنیا مدیون شهدا، جانبازان و ایثارگران است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قاسم سلیمانی ظهر سه شنبه در مراسم تجلیل از آزادگان شاغل در استانداری و فرمانداری های تابعه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم با اشاره به فلسفه ۸ سال دفاع مقدس و شهدا گفت: جانبازان، شهدا، آزادگان و خانواده های شهدا حقوق بسیار زیادی بر گردن مردم دارند.

وی افزود: ایثارگران و آزادگان با از خود گذشتگی و ایثاری که در طول سال های جنگ و پس از آن داشته اند حق بزرگی بر گردن مسئولین و مردم دارند که قابل جبران نیست.

سلیمانی با اشاره به وضعیت نظام در سال های آغازین انقلاب گفت: ارتش جمهوری اسلامی در روزهای ابتدایی انقلاب از آمادگی نظامی مناسبی برای مقابله با دشمنان برخوردار نبودند و سپاه و بسیج نیز دارای انسجام نبودند و فرصت مناسبی برای دشمنان بوجود آمد تا ضربه ای به نظام جمهوری اسلامی وارد کنند.

استاندار تصریح کرد:کشورهای حاشیه خلیج فارس و نیز کشور های غربی در سال های ابتدای انقلاب که منافع خود را در خطر دیدند تصمیم گرفتند همان اوایل انقلاب نظام را ساقط و کشور را به چند قسمت تقسیم کنند و تصورشان این بود که در چند ماه تمام کشور را جداسازی و قسمت را تبدیل به یک حکومت می کنند، اما با تدابیر امام خمینی(ره) و عشق مردم به نظام در برابر دشمن ایستادگی کردند.

وی افزود: ارتش، سپاه پاسدارن و بسیج  در طول دوران دفاع مقدس آبدیده شدند و جای پای نظام جمهوری اسلامی در سراسر دنیا مستحکم شد و امروز قدرت سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی از جایگاه بالایی برخوردار است.

سلیمانی تاکید کرد: جایگاه امروز ما در دنیا و مقابله با استکبار مدیون مقاومت و ایستادگی شهدا، جانبازان و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس است.

استاندار با اشاره به مطالبات و خواسته های آزادگان گفت: مسائل آزادگان بویژه در خصوص مطالبات مالی آنها از طریق سپاه پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به درخواست آزدگان حاضر در جلسه در خصوص ایجاد شغل برای فرزندان آنها افزود:امسال کارهای بزرگی در خصوص اشتغال در خصوص عملیاتی می شود که امید است مشکل بیکاری تا حد قابل توجهی در استان مرتفع شود.

سلیمانی یکی از عوامل افزایش نرخ بیکاری در استان را بالا رفتن نرخ مشارکت و افزایش فارغ التحصیلان جدید برشمرد و تصریح کرد: نرخ بیکاری در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ افزایش ۴ درصدی داشته است.

استاندار با اشاره به اقدامات دولت در خصوص اشتغال فراگیر گفت: با رایزنی های صورت گرفته حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال در سراسر کشور در نظر گرفته شده است که سهم چهارمحال و بختیاری از این اعتباری مبلغ بالغ ۸۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به افزایش و توسعه مشاغل خانگی گفت: اعتباری بالغ برا ۲۲ میلیارد تومان برای توسعه مشاغل خانگی در نظر گرفته شده است.

سلیمانی، راه اندازی کارخانه فولاد سفید دشت، کارخانه حجاب و پتروشیمی لردگان را بخشی از خدمات دولت یازدهم برشمرد و افزود: در طول ۴ سال خدمت دولت یازدهم حدود ۴۳ هزار شغل در استان چهارمحال و بختیاری ایجاد شد.

استاندار در پایان با اشاره به تاکید دولت در خصوص ایجاد اشتغال  در سراسر نقاط کشور بویژه استان های محروم گفت: تلاش می کنیم مسئله بیکاری جوانان در آینده ای نزدیک حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.