معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه بعد از ظهر امروز سه شنبه ۳۱ مرداد ۹۶ با رئیس و اعضای شورای مرکزی تجمع علمای مسلمین لبنان، در مقر این تجمع دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش قدس آنلاین، حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه بعد از ظهر امروز سه شنبه ۳۱ مرداد ۹۶ با رئیس و اعضای شورای مرکزی تجمع علمای مسلمین لبنان، در مقر این تجمع دیدار و گفتگو کرد.

جابری انصاری با اشاره به تاریخ تلاش های تقریبی میان مذاهب مختلف اسلامی از نقش شخصیت های برجسته ای چون آیت الله العظمی بروجردی در ایران و جهان تشیع و شیخ محمود شلتوت در الازهر و جهان اهل سنت، تجلیل به عمل آورد.

وی همچنین با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و نقش امام خمینی در وحدت جهان اسلام افزود: تاسیس تجمع علمای مسلمین در لبنان بر محور سه هدف اساسی دعوت به فکر اصیل اسلامی، دعوت به وحدت اسلامی و حمایت از مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی شکل گرفت که از جمله اهداف انقلاب اسلامی ایران نیز هست و امروز نیز منطقه و جهان اسلام بیش از گذشته نیازمند تمرکز بر این اهداف سه گانه است.

شیخ حسان عبدالله دبیرکل تجمع علمای مسلمین نیز ضمن خوشامدگویی به جابری انصاری با تشریح تاریخچه تشکیل تجمع علمای مسلمین در سال ۱۹۸۲ همزمان با اشغال بیروت بعنوان دومین پایتخت عربی اشغال شده پس از قدس اهداف تجمع را دعوت به اسلام اصیل محمدی، وحدت اسلامی و حمایت از مقاومت برشمرد. وی در ادامه از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از وحدت اسلامی بویژه این تجمع در طول سالیان گذشته تقدیر کرد.
 

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.