فریمان- ۹ سال است که شاهان گرماب به دلیل آنچه که «مشکلات بهداشتی» عنوان می‌شود، در آن تخته شده است! در این مدت هر بار دلایل متعددی برای بسته ماندن این جاذبه طبیعی شهرستان فریمان از سوی مسئولان عنوان می‌شد و تعطیلی شاهان گرماب نزدیک به یک دهه طول کشیده است.

خبرهای خوش برای بازگشایی تنها آب گرم قابل شرب ایران در فریمان

قدس آنلاین-گروه استان ها-هاشم رسائی فر:نکته قابل ذکر البته در خصوص طولانی شدن بازگشایی مجدد شاهان گرماب این است که در این مدت علی رغم پیگیری‌های رسانه‌ای که چندین نمونه آن از طریق روزنامه قدس انجام شده است، هیچ کدام از سازمان‌های مرتبط با این جاذبه گردشگری خودش را مکلف به ساماندهی اوضاع نمی‌دانست و عملاً توپ را به میدان دیگران می‌انداخت.
تنها موردی هم که همیشه عنوان شده، این بوده که با ورود بخش خصوصی همه چیز به حالت عادی برخواهد گشت و شاهان گرماب دوباره بازگشایی می‌شود. ۹ سال است که هنوز که هنوز است، متولی بخش خصوصی سر کله‌اش پیدا نشده و همچنان شاهان گرماب در بلاتکلیفی قرار داد.

یک سال تا بازگشایی مجدد

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت شاهان گرماب در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: ۹ سال قبل به دلیل آنچه که «مشکلات بهداشتی» عنوان می‌شد، شاهان گرماب تعطیل شد، اما تا این زمان جمعیت هلال احمر که متولی آن بوده، نتوانسته ایرادات وارده را برطرف کند یا شرایط واگذاری به بخش خصوصی را فراهم سازد.
احسان قاضی‌زاده هاشمی افزود: با این وجود در طول یک سال اخیر رایزنی‌های لازم برای ساماندهی شاهان گرماب صورت گرفته که به مصوبه‌ای که از شوارای عالی جمعیت هلال احمر گرفته و تصویب شد تا جمعیت هلال احمر استان طی چند روز آینده، آگهی مزایده واگذاری شاهان گرماب را منتشر کند تا بعد از طی مراحل قانونی اداره شاهان گرماب به بخش خصوصی واگذار شود.
وی در ادامه درباره نحوه واگذاری نیز عنوان کرد: سرمایه‌گذاری که موفق به طی مراحل قانونی شود، بعد از راه‌اندازی ۲۰ سال می‌تواند از شاهان گرماب بهره‌برداری کند.
قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود، زلزله اخیر بر آبدهی منافذ شاهان گرماب تأثیرگذار بوده است، اظهار داشت: نه این طور نیست. زلزله مشکلی برای آبدهی ایجاد نکرده است. فقط برخی از منافذ آبدهی نیاز به حفر کانال دارد که این موضوع قابل رفع است.
نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص زمان راه‌اندازی شاهان گرماب گفت: با توجه به کارشناسی‌هایی که انجام شده است، حداکثر تا یک سال آینده شاهان گرماب به بهره برداری مجدد خواهد رسید.

هلال احمر مالک باقی می‌ماند

دکتر احمدی، رئیس جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اظهار داشت: اقدام‌های اولیه برای واگذاری شاهان گرماب به بخش خصوصی انجام شده است.
وی گفت: با توجه به ابلاغ مجوز از سوی بازرسی کل کشور به تمامی ادارات و سازمان‌ها و همچنین شهرستان‌های استان اعلام کرده‌ایم که ظرف چند روز آینده، اطلاعیه واگذاری اداره شاهان گرماب به مدت ۲۰ سال به بخش خصوصی را در اختیار همه کسانی که علاقه به سرمایه‌گذاری دارند، قرار بدهند.
وی درباره نحوه واگذاری تصریح کرد: این واگذاری فقط در مورد اداره شاهان گرماب در مدت ۲۰ سال با اجاره‌ای مشخص خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: مالکیت آن همچنان در اختیار جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خواهد بود و ضمن اینکه بازه زمانی در نظر گرفته شده برای راه اندازی هم ۹ماه تا یک سال معلوم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.