سنندج- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کردستان گفت: بالغ بر ۴۹۵ هزار تن گندم مازارد برنیاز کشاورزان به ارزش بیش از ۶۴۷ میلیارد تومان دراین استان خریداری شده است.

خرید بیش از ۴۹۵ هزار تن گندم به ارزش ۶۴۷ میلیارد تومان درکردستان

به گزارش قدس آنلاین، جمال صالحی به میزان خرید گندم دراستان کردستان از زمان آغار فصل برداشت و خرید اشاره کرد و گفت: ۴۹۵ هزار و ۱۸۵ تن و ۶۶۱ کیلوگرم   گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان تا پایان روز سی ام مردادماه از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی امسال را مربوط به شهرستان های قروه با بیش از ۱۱۱ هزار و ۴۱۸ تن، بیجار با ۹۷ هزار و ۳۰۳ تن و سقز هم با ۹۶ هزار و ۹۴۶ تن ذکر کرد و افزود: در شهرستان دهگلان هم ۷۷ هزار و ۹۱۴ تن، کامیاران ۴۶ هزار و ۹۴۴ تن و دیواندره ۴۱ هزار و ۶۴۷ تن گندم خریداری شده است.

وی بیان کرد: میزان خرید تضمینی گندم در سنندج ۱۶ هزار و ۱۶۵ تن، بانه ۳ هزار و ۸۰۰ تن، مریوان ۲ هزار و ۵۶۴ تن و سروآباد هم ۴ هزار و ۷۹۳ تن بوده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان ارزش گندم خریداری شده را بالغ بر ۶۴۷ میلیارد تومان ذکر کرد و اظهارداشت: از مبلغ مذکور بیش از ۲۹۲ میلیارد و ۳۱۹ میلیون تومان آن پرداخت شده و بیش از ۳۵۵ میلیارد تومان آن پرداخت نشده است.

وی از کاهش ۴۰ درصدی میزان خرید گندم در سال زراعی امسال نسبت به سال گذشته تا تاریخ مذکور خبرداد و اظهارداشت: میزان خرید گندم از ابتدای آغاز فصل خرید تا سی مرداد درسال گذشته بیش از ۸۲۷ هزار و ۴۳۲ تن بود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.