​ایلام- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: متولی سلامت زائران اربعین حسینی بر عهده وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایلام است که وظیفه و رسالتی سنگین است.

دانشگاه علوم پزشکی ایلام متولی سلامت زائران اربعین است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، دکتر علی دل پیشه در نشست مسئولان فوریت پزشکی کشور با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاونین درمان، بهداشت و مدیران ستادی دانشگاه در رابطه با چگونگی ارائه خدمات در ایام تردد زائران اربعین حسینی، با تبریک هفته دولت و با بیان اینکه رای بالای اعتماد به وزیر بهداشت توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی خستگی چهار ساله اجرای طرح تحول نظام سلامت را از تن همه ما زدود، اظهارداشت: تجمع میلیونی زائرین از کشورهای مختلف نمایشی از وحدت و همدلی تشیع و ارادت ویژه آنان به ائمه اطهار(ع) و عتبات عالیات بزرگترین تجمع بشری است.

وی با اشاره به اینکه متولی سلامت زائران بر عهده وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایلام است که وظیفه و رسالتی سنگین است و امیدواریم با همکاری و تعامل همگانی از این آزمون معنوی سربلند باشیم، افزود: در این راه قطعاً حمایت دستگاهها، ارگانها و نهادهای مختلف را در راستای خدمت به زائران در بخش سلامت نیازمندیم چرا که همکاری و تعامل مستقیم و غیر مستقیم آنان ما را در راه خدمت بهتر به زائران یاری خواهد نمود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه خوشبختانه با هوشیاری نیروهای امنیتی کشور احتمال هرگونه اقدام تروریستی در مسیر زائران اربعین حسینی در سالهای گذشته رفع شده و امسال نیز قطعا با تلاش و اهتمام خستگی ناپذیر این عزیزان امنیت برقرار خواهد شد اما آمادگی در تمامی جهات برای مواجهه با اقدامات احتمالی تروریستی امری ضروری است، خاطرنشان ساخت: در سال گذشته با هماهنگی و همکاری همه جانبه ی تمامی دستگاهها و نهادها و ارگانها خوشبختانه بهترین خدمات به زائران مجموعه دانشگاه و دستگاهها، ارگان ها و نهادهای مختلف همدل و همراه، به گونه ای مطلوب و قابل انتظار به زائران خدمت نمودند که موجب سربلندی استان ایلام در سطح کشور گردیده است.

معاون فنی و عملیات مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور نیز در این نشست ضمن تبریک هفته دولت و تقدیر از خدمات و تلاش های رییس و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایلام در راستای ارائه خدمات صادقانه و دلسوزانه به زائران اربعین حسینی در سالهای گذشته اظهار کرد: با توجه به نزدیکی اربعین و ایام تردد زائرین، بررسی هماهنگی ها و اقدامات با دانشگاه علوم پزشکی ایلام و سازمانهای ارائه دهنده خدمات در استان می تواند منجر به ارائه بهترین نحو ممکن خدمات مدنظر شود.

دکتر حسن نوری ادامه داد: قطعاً همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی ایلام زحمات شایسته و طاقت فرسایی را از چند ماه گذشته برای برپایی هرچه باشکوهتر کنگره عظیم اربعین حسینی به کار بسته اند که قابل تقدیر است.

وی ابراز کرد: همکاری و هماهنگی شایسته و مثال زدنی در سالهای گذشته توانست خدمات رسانی را به زائران تسهیل نماید و امسال نیز امیدواریم این هماهنگی ها و تعامل ارزشمند در بالاترین سطح حفظ گردد.

معاون فنی و عملیات مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور یادآور شد: امسال بر اساس تجارب و بحث و تبادل نظرات سعی شده که نقاط ضعف و نارسایی های احتمالی را پیش از رسیدن ایام تردد زائران اربعین حسینی رفع نماییم تا در مسیر خدمت رسانی به زائران کمبود و نقصی مشاهده نشود.

در ادامه این نشست نیز دکتر میعادفر معاون اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور نیز ضمن تقدیر از خدمات رئیس و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در راستای میزبانی شایسته زائرین اربعین حسینی در سال های اخیر، به بیان اقدامات و برنامه های فوریت های پزشکی کشور در ایام تردد زائران پرداخت.

در ادامه این نشست دکتر نصیری کارشناس آموزش سلامت، دکتر بنار کارشناس واحد بلایا و دکتر غلامی کارشناس مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی وزارت بهداشت به تشریح هماهنگی ها و برنامه های حوزه بهداشت در ایام تردد زائران اربعین حسینی پرداختند و همچنین دکتر ناصری فر معاون بهداشتی دانشگاه به بیان گزارش عملکرد حوزه بهداشت در اربعین سال های گذشته و راهکارها و اقدامات انجام گرفته در خصوص اربعین سال جاری را ارائه داد.

معاونین درمان و توسعه دانشگاه، مدیر حراست و دیگر اعضای این جلسه نیز ضمن ارائه گزارشی از حوزه کاری خود، به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود در رابطه با ارائه هرچه بهتر خدمات به زائرین اربعین حسینی پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.